AMIBIOS na HOT-433

Autor: Jarek Bunar (jbunar_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 24 Nov 1997 - 16:41:18 MET

Podczas instalacji sterowników DOSowych katy dźwiękowej Genius program
ustawiający parametry karty (PnP) spowodował uszkodzenie zapisu w
SETUPie na płycie głównej SHUTTLE HOT-433. Pojawiła się stacja B a
system nie udostępniał CDROMu mimo załadowania sterowników. Naciśnięcie
INS podczas startu nie przywracało poprzednich ustawień ponieważ moim
zdniem uszkodzony został program BIOSu - po DEL przy starcie pojawia się
klepsydra i tak sobie trwa .... pomaga tylko reset. Komputer jednak
"normalnie" startował i dawało się pracować.
Początkowo sądziłem że płyta zawiera FLASH BIOS i próbowałem go
nadpisać z pliku (dyskietka dostarczona z płytą). Przy ustawieniu na 5V
nic. Przy 12V awaria - podczas startu pojawia się 1 beep cyklicznie i
sygnalizuje to awarię podczas update flash bios-u. Podczas poszukiwań w
Internecie okazało się że ta kość to po prostu EPROM (zawiera okienko do
kasowania ultrafioletem) a nie EEPROM lub Flash.
BIOS 433AUE23 , E oznacza EPROM a gdyby była końcówka S - flash BIOS.
Płyta główna a raczej EPROM nadaje się do kosza jeżeli ... nie
znajdę jak sądzę posiadacza tej płyty z EPROMem do skopiowania:
  M27CI00I-15FI
  BHHAG
  95I8E Korea
Jeżeli tak proszę o kontakt albo inną podpowiedź od bardziej
doświadczonych w ww kombinacjach.