Re: GLQuake i Helios 3D

Autor: Michal Malanowicz (michal_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 19:21:14 MET

> Mam male pytanko do posiadaczy akceleratorow na kosciach 3dfx, a w
> szczegolnosci Heliosa 3D.
> Kupilem sobie niedawno taka karte, i gdy odpalilem GLQuake'a na ekranie
> (oprocz tego co powinno byc) pojawiaja sie biale kropki, co wyglada
> nieszczegolnie. Czasem znikaja, ale nie na dlugo. Czesto wylaza na pasku
> informacyjnym u dolu ekranu.

Siema.

Zwiazane jest to z czestotliwoscia taktowania chipow 3Dfx. Mozliwe,
ze dodales sobie linie SET SST_GRXCLK=57 w autoexecu, co
by podkrecic karte i uzyskac lepszy framerate. Niestety Helios
nie lubi, gdy sie go podkreca, wiec zalecana jest normalna czestotliwosc
pracy chipow tzn. 50Mhz. Oszczedziles na karcie 3D i teraz
masz babo placek. Monsterka da sie np. podkrecic bez zadnych
krzakow na ekranie do 57Mhz a Pure3D do 60Mhz.

Nie podkrecaj karty a wszystko powinno byc w normie.

--
Michal Malanowicz
michal_at_waw.pdi.net