Re: Problem z Pascalem i Pentium II

Autor: Karpierz (karpierz_at_inter.intertele.pl)
Data: Tue 18 Nov 1997 - 18:00:08 MET

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> napisal
[...]
Pentium 133),

> dobre sobie. blad w pascalu. pentiumy mialy byc zgodne z 486. i co ?
> okazuje sie ze to co bylo legalne w 486, jest nielegalne na pentiumie.
>
> bardzo mi to przypomina reakcje microsoftu. jak sie komputer wiesza
> to nie jest wina windowsow, lecz aplikacji. a co bylo w reklamach ?
> jakies bredzenie o ochronie pamieci.
>
> ps: to drugie to w ramach bliskiego przykladu :) wiem ze nie na temat.

Grzesku Kochany ! (przepraszam za poufalosc...)

Wiadomo ze OS/2 bije na glowe Windowsy :), ale w tym przypadku
naprawde zawinil Borland ! :)

M$ jest czysty jak LZA !!! hehe

Gdybys zobaczyl jak jest napisana funkcja delay () /w C ale chyba w
Pascalu tak samo/ sprawa bylaby dla Ciebie jasna.
Po prostu pierwsze jej wywolanie liczy czas wykonania instrukcji
assemblerowej i w ten sposob ma baze przy nastepnych wywolaniach
do obliczenia ilosci cykli petelki dla okreslonej liczby mikrosekund no i
gdy
procesor za szybki wychodzi mu ze ten czas jest 0 i przy wywolaniu
delay ()-a ilosc cykli do wykonania = ilosc mikrosekund / 0 i BACH ! :).
Patch chyba polega na tym ze zwiekszono ilosc instrukcji w petelce
delaya () i w ten sposob czas cyklu stal sie > 0. Ale ciekawe czy gdy
bedzie Pentium 1000MHz znow sie nie sypnie hehe :).
Uff.. jak to milo, ze nie tylko polskim programistom zdazaja sie knoty :))

--
Pozdrawiam                                         Adam Karpierz
mailto:karpierz_at_intertele.pl