Re: WARNING: Linux Intel Pentium Bug (fwd)

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Wed 12 Nov 1997 - 13:56:43 MET

> to chyba ciebie to bawi. jak cos zle dziala, to trzeba o tym poinformowac
> wszystkich zainteresowanych. to wcale nie jest zabawne, jesli po stwierdzeniu
> takiego faktu kupie sprzet z procesorem intela, a potem ktos to wykorzysta.

Zawsze sie informowalo "Sluchajcie, jest taki a taki blad. Zrodla sa w
..." a nie podawalo sie na liste gotowego exploita dla bachorow. Tylko o
to mi chodzi.

> wlasnie powiedzialem hmmmm..... w tym momencie intel popelnil ewidentny
> blad, sprawiajac ze jego procesor nie nadaje sie do wykorzystania
> w srodowiskach wielozadaniowych. bo byle uzytkownik moze powiesic serwer.

W srodowiskach wielodostepnych. Wielozadanione jest WinNT i 95 i nie widze
w czym "nowy rozkaz" moglby przeszkadzac ;)

> i druga sprawa. niby czemu polacy maja nie wiedziec o bledzie w tym
> procesorze, skoro na zachodnich grupach az sie roi od tego typu
> informacji. i to nie od tygodnia, a od miesiaca. ludzie nie cytuja
> wylacznie trefnej sekwencji instrukcji, lecz cytuja cale programy w:
> assemblerze, delphi/pascal'u, C (unixopodobne linux i freebsd). A ty tu
> nakrzyczales na goscia, ktory przytoczyl samo sedno informacji.

Maja wiedziec, tylko nie w ten sposob. Ja rozumiem, ze bez tego takze nie
mialbys gotowego exploicika i nie pobawilbys sie, ale chyba tylko o to Ci
chodzi. Proponuje byc udal sie na dowolny wyklad z etyki dziennikarskiej i
posluchal czym grozi podawanie informacji w nieodpowiedzialny sposob. Nie
chodzi mi o fakt podania ze jest blad, bo to trzeba jasno i czytelnie
napisac, tylko o fakt, ze gosciu podal dzieciakom gotowy przepis na
zawszeszanie komputerow. Wierz mi, 90% osob nie zadaloby sobie trudu by
dojsc do takich informacji.

karpio