AWARD i ASUS maja nas w .....

Autor: Bogdan Tomaszewski (gckomp_at_polbox.com)
Data: Sun 09 Nov 1997 - 15:06:40 MET

Posiadam plyte firmy ASUS Tech P/I-P55TVP4 z BIOS'em AWARD.
Postanowilem sobie uaktualnic BIOS. Sciagnalem z Net'u
najnowsza wersje. Uruchomilem awdflash.exe i ... nic.
(Zapomnialem o zworce J10 ustawionej na Boot Block Programming
-disabled) Pomyslalem wiec, ze awdflash nie chce uaktualnic -
bo mam wersje beta swojego BIOS'u. Ale poniewaz stary BIOS
mialem zapisany - to pomyslalem , ze zmienie sobie na
poprzedni (Ale... zapomnialem, ze zmienilem plyte z SOYO na ASUS)
uruchomilem program awdflash i wskazalem BIOS z SOYO.
Program AWARD'a pomimo zworki J10 i pomimo innej plyty
awdflash.exe zapisal mi BIOS z SOYO FX na ASUS VX !!!
Ja uwazam, ze taka firma powinna napisac program taki,
aby nie mozna tego bylo zrobic.
Komputer mi zglupial. Z moich 32 MB EDO widzial 8 MB
zwykle i takie tam inne...
Wrzucilem jeszcze raz awdflash.exe i poprosilem o odwrocenie
sytuacji (zapisalem jak zwykle swoj stary BIOS ASUS),
ale awdflash.exe napisal, ze ja nie mam BIOSU AWARD.
To ja za telefon i szukam pomocy. Po trudach (sprobujcie
ustalic numer telefonu znajac tylko nazwe firmy w USA)
Ale przy ogromnej pomocy AT&T zdobylem telefon do AWARD'a.
Dzwonie - prosze o technical support i... opowiadam:j.w.
Pan z AWARD'a prosi o podanie numeru aktualnego BIOS'u-
podaje i... pan mowi, ze mam plyte SOYO ! To ja jeszcze raz...
To pan mowi, ze przelaczy mnie do innego pana - specjalisty...
Po kilku (kilkunastu przelaczeniach - gdzie za kazdym
razem musialem wyjasniac wszystko od poczatku) powiedzieli,
ze moga mi pomoc, ale jak im przesle 56 USD. No to ja na to:
ze to ich program spowodowal taki efekt ! i poprosilem
o przeslanie na moj e-mail programu sprawnego, badz
takiego, ktory pomoze mi w tej sytuacji. To oni znowu
o tych dolarach... To ja sie pytam czy nie mozna inaczej,
to oni zebym poczekal. Czekam (ok. 20 min.) Potem pan
mowi zebym przeslal im plyte na swoj kosz i oni zobacza
co sie stalo i mi odesla(na moj koszt-oczywiscie)
To ja im na to, ze nie moge rozstac sie z plyta na pare
miesiecy bo jestem producentem oprogramowania:
http://www.polbox.com/g/gckomp
To oni na to:dzwon pan do ASUS'a numer taki to a taki...
Dzwonie... Opowiadam od poczatku - pytaja o numer BIOS'u,
podaje , a oni na to, ze mam plyte SOYO (k....)
To ja jeszcze raz od poczatku - dalej jak w AWARD...
W koncu mowia , ze BIOS im pisze AWARD i zebym tam zadzwonil.
Wiec dzwonie jeszcze raz , oni jeszcze raz o dolarach.
W koncu powiedzieli, ze to nie ich wina iz mieszkam w POLSCE !!!
Gdybym byl z innego kraju toby mi pomogli, ale Polska jest
tak marginalnym rynkiem dla nich, ze nie musza dbac o swoje
dobre imie...
Urazilo to troche moja dume narodowa, ale coz - "business
is business"
Zawzielem sie: Dzwonie do dystrybutora plyt ASUS TCH-components.
Opowiadam problem... a pan na to, ze oni nie prowadza takiej
pomocy. Taka pomoc moze mi tylko zapewnic firma AWARD- ich
partner d/s kontaktow z Polska. Prosze o telefon. A pan na to
ze to tajemnica handlowa ...
Poniewaz koszta moich prob godnego potraktowania mnie -ich klienta
przekroczyly 1000 zl. - zrezygnowalem. (pewnie o to im chodzilo...)
Sciagnale z Net'u najnowszy BIOS do SOYO z VX zapisalem
i... dziala.
Moje klopoty sie skonczyly (w pewnym sensie, bo nie wiem
jak to moze byc dalej), ale pozostal mi ogromny niesmak.

P.s piszemy o Optimusie, ale to nie tylko przez polskie firmy
jestesmy zle traktowani...

Bogdan Tomaszewski