Re: AWARD i ASUS maja nas w .....

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 10 Nov 1997 - 09:42:36 MET

Bogdan Tomaszewski wrote:

> Posiadam plyte firmy ASUS Tech P/I-P55TVP4 z BIOS'em AWARD.
> Postanowilem sobie uaktualnic BIOS. Sciagnalem z Net'u
> najnowsza wersje. Uruchomilem awdflash.exe i ... nic.

A ASUS daje taki ładny własny programik do flashowania
BIOSu...

> (Zapomnialem o zworce J10 ustawionej na Boot Block Programming
> -disabled) Pomyslalem wiec, ze awdflash nie chce uaktualnic -
> bo mam wersje beta swojego BIOS'u. Ale poniewaz stary BIOS
> mialem zapisany - to pomyslalem , ze zmienie sobie na
> poprzedni (Ale... zapomnialem, ze zmienilem plyte z SOYO na ASUS)
> uruchomilem program awdflash i wskazalem BIOS z SOYO.

Zasada: dwa razy pomyśleć, a potem robić. Jak sam
zepsułeś, to nie narzekaj na innych.

> Program AWARD'a pomimo zworki J10 i pomimo innej plyty
> awdflash.exe zapisal mi BIOS z SOYO FX na ASUS VX !!!
> Ja uwazam, ze taka firma powinna napisac program taki,
> aby nie mozna tego bylo zrobic.
> Komputer mi zglupial. Z moich 32 MB EDO widzial 8 MB
> zwykle i takie tam inne...
> Wrzucilem jeszcze raz awdflash.exe i poprosilem o odwrocenie
> sytuacji (zapisalem jak zwykle swoj stary BIOS ASUS),
> ale awdflash.exe napisal, ze ja nie mam BIOSU AWARD.

Spróbuj programu Asusa. Może on zaprogramuje Ci stary
BIOS. BTW zworka chroni tylko przed nadpisaniem
BootBlock BIOSu - dzięki temu można zaflashować nowy
BIOS bez zdejmowania tej zworki, a jak co się sypnie,
uratować komputer. Tak przynajmniej podają w instrukcji -
ja osobiście zawsze zdejmuję zworkę i flashuję cały BIOS.

Dostałeś do płyty dyskietkę z programami?
Na mojej w P55T2P4 był programik do flashowania,
PFLASH.EXE, który nie sprawił mi jeszcze żadnych
problemów.

Pozdrowienia,
| Radosław Sokół | mailto:rsokol_at_iname.com |
| | http://friko.onet.pl/ka/lizard/ |
| | What do you want to fix today? |