Re: Cyrix 200+

Autor: Piotr lifirski (pisli_at_free.polbox.com)
Data: Sat 08 Nov 1997 - 03:02:57 MET

Adam Gasiorski wrote:

> Czesc.
> Chce zmienic sprzet na cos lepszego. Przymierzam sie do kupna
> procesora
> Cyrix 200+ (M1- bez MMX). Kusi mnie stosunkowo niska cena.
> Wiem ze to nie to samo co Intel200 czy AMD-K5-200, ale i tak szybki.
> No ale poszedlem do sklepu i gosc mnie zaatakowal twierdzac, ze
> komputer
> z CX zawiesza sie.
> Nie wiem czy to prawda. Czy slyszeliscie cos moze o jakichs ukrytych
> wadach Cyrix-ow ?
> Jak sprawuja sie rozne systemy operacyjne ? (Linux, NT, OS/2)
> [...]

Nie wierz w takie bzdury. Nie ma żadnych ukrytych wad. Oczywiœcie, że
koprocesor jest słabszy, należy jednak uwzględnić stosunek wydajnoci
do ceny. Za cenę PENTIUM 100 - 120 dostajesz procesor, który jest
ogólnie szybszy od PENTIUM z tym samym zegarem (150 MHz). Pomijam tutaj
slogany reklamowe - P200 +. I tak za tę cenę do zastosowań
nieprofesjonalnych warto go kupić, a do profejsonalnych kupuje się
ze trzy razy droższe. Tak więc nie słuchaj fanatyków, a zdecyduj sam.
Jak masz więcej forsy to kup coœ lepszego, ale zapewniam cię, że nie
jest z nim tak Ÿle, jak można na łamach tej grupy o nim przeczytać.

Piotr Œlifirski