Klasyfikacja wspolczesnych komputerow?

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 04 Nov 1997 - 21:54:56 MET

Moze akurat nie dotyczy to szczegolnie pecetow (Unixa troche bardziej),
ale akurat na pececie jest sporo osob obeznanych w temacie komputerow "w
ogole", a poza tym nie bardzo widze lepszej grupy gdzie by mozna o to
zapytac...
Chodzi mi o taka rzecz. Jak myslicie, jak wedlug Was powinna wygladac
wspolczesna klasyfikacja systemow komputerowych? Chodzi mi o
klasyfikacje pod wzgledem "wielkosci"?
Kiedys to bylo prosto - byly komputery (czyli mainframe'y),
minikomputery i mikrokomputery. Teraz wiadomo, ze u gory skali mamy
superkomputery, u dolu mikrokomputery, troche wyzej workstations. A
wszystko posrodku?
Jaka proponowalibyscie klasyfikacje komputerow, ktore juz nie sa
workstations, a jeszcze nie sa superkomputerami? Jak nazwac takie
maszyny, jak np. galaxy na AGH - duze serwery Unixowe? Troche nie
bardzo...
Czy pojecie "mainframe" ma jeszcze w tej chwili jakikolwiek sens i racje
bytu? A "minikomputer"? Czy np. wspomniana galaxy mozna byloby nazwac
"minikomputerem" (a moze mainframe)?
I jakie przyjac kryteria podzialu do takiej klasyfikacji? Rodzaj, liczba
procesorow? Szybkosc (czym mierzona)? Cena? (to nie zart - byla kiedys w
jednej ksiazce taka wlasnie klasyfikacja)
To tyle tych pytan. Czekam na Wasze przemyslenia, zapraszam do
dyskusji...

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa