Re: Plombowanie Komputera

Autor: Chester E.M. (baza_at_torun.pdi.net)
Data: Fri 31 Oct 1997 - 14:30:03 MET

Konrad Olejnik wrote:

> No to jak nie chodzi o sklepy, "duze markowe" firmy tez nie wchodza w
> gre, to o co chodzi?

Przede wszystkim nie mówiłem o "markowym sprzęcie" bo w polsce nie ma
jego wytwórców. Są centra sprzedaży - biura handlowe i serwisy zajmujące
się naprawą modułową. (Poza Samsung Electronics)

> Przeciez dyskusja toczy sie o tym, co nas
> wszystkich spotyka na codzien. Nie ma sensu pisac o czyms, co
> przecietnego uzytkownika nie obchodzi bo jest od niego bardzo daleko.
> W kazdej dziedzinie techniki tak jest i podkreslanie tego jest zbedne.

Przepraszam pANA za to, że piszę bez sensu.

> Nawiasem mowiac, mialem kolege, ktory pracowal troche w dosyc duzej
> firmie i opowiadal mi jak sobie zlozyl sprzet z "reklamowanych"
> czesci. Dlatego wlasnie podejrzewam, ze wiele reklamacji, w wielu
> firmach, zalatwianych jest wlasnie w taki sposob. Nic sie nie
> sprawdza, tylko wsadza nowe.

Wszystko się sprawdza tylko nie naprawia.
Był to po prostu sklep - nie producent.
Więc darujmy sobie reszte wyjaśnień.

> W razie czego sam cos
> poprawie, a w "grubszych" sprawach zawsze moge poradzic sie
> elektronika, ktory "urzeduje" w instytucie obok. Na pewno jest
> bardziej kompetentny niz gosc w serwisie.

;))))))))))))))))))))))))))))))
tak i na pewno naprawi płytę główną.

> Z tymi setkami tysiecy to przesada (mysle tu o plytach, kartach itp. a
> nie o pojedynczych tranzystorach, oczywiscie :-)).
> Wiekszosc z tych podzespolow (te "grubsze": procesory, plyty glowne
> itp) powtarzaja sie w wiekszosci firm. Nawet na ostatnich targach
> "Infobit" w Lodzi, wiekszosc miala to samo.

Widać, że po prostu nie wiesz o czym piszesz.
Nie rozumiem tylko po co ktoś wypsuje takie idiotyzmy ośmieszając się
w ten sposób.
Na Tajwanie jest 400 słownie czterystu producentów płyt głównych i
podzespołów. Każdy z nich produkuje conajmniej 15 modeli różnych
urządzeń
z każdego asortymentu a gdzie Chiny, czy Singapur o Amerykanach
i reszcie nie wspominając ???

> To prawda. Ale jaki jest procent takich (powiedzmy: wyjatkowych)
> konfiguracji do tych standardowych: np. dolozenie karty dzwiekowej
> lub modemu?
Wbrew pozorom bardzo dużo.
Najczęściej najwłaściwszym rozwiązaniem jest instalowanie komponentów
tej samej firmy. Choć oczywiście nie stanowi to reguły. Coraz częściej
spotyka się trendy monopolistyczne w tej materii. Najprostrzym
przykładem
jest Intel.

> Czy wiekszosc firm projektuje swoje wlasne plyty, czy wiekszosc robi
> skladaki? Biorac pod uwage ilosc firm i firemek handlujacych sprzetem
> komputerowym jestem gotow sie zalozyc, ze wiekszosc tylko sklada.

O tym właśnie napisałem. Czytaj uważniej.
W pomrocznej nikt nie produkuje elektroniki komputerowej.

Służę uprzejmie :)

                Jerzy Łukasiewicz

--
--------