Re: Plombowanie Komputera

Autor: chester (chester_at_kki.net.pl)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 22:53:08 MET

Krzysztof Szymański wrote:

> Firmy powinny chronic sprzet komputerowy przed raczkami
> "fachowcow-artystow" - wystarczy poczytac sobie liste dyskusyjna -
> przetaktowania zegara, proba uszkodzenia karty graficznej - bo sie
> znudzila.

[...]

> Plombowanie
> komputerow uwazam za nieporozumienie - ale firmy musza jakos sie
> bronic
> przed maniakami, pomyslem jest wlasnie zabezpieczenie jumperow oraz
> CPU,
> gorzej jest jezeli jest plyta bezzworkowa.
>
> KaPeS

   Krzyś poruszył temat, który pominąłem milczeniem.
Klienci rzeczywiście psują umyślnie podzespoły najczęściej w momencie
kiedy
kończy się gwarancja. Najbardziej podejrzane są sytuacje, w których do
serwisu
przychodzi ucieszony klient - bo właśnie coś mu się zepsuło i koniecznie
chce
wymienić za dopłatą.
Przykład jest specyficzny. Część firm odkupuje używane podzespoły, więc
tu
nie ma za bardzo problemu. Gorzej jeżeli firma sprzedaje tylko nowe
urządzenia,
wtedy zaczynają się kombinacje.
Myślę, że overclocking jest niewielkim występkiem w porównaniu do
bezczelnego
niszczenia płyt głównych przy pomocy narzędzi czy po prostu przyłożenia
napięcia.
Większość z tych ludzi pozbawiona jest jednak wyobraźni więc po prostu
wpadają.
O metodach kombinacji możnaby napisać całkiem sporej objętości książkę
co
niestety nie świadczy najlepiej o części użytkowników.
Plombowanie nie jest właściwie żadnym zabezpieczeniem, ale ktoś, kto
posiada
istotne dane najpierw się zastanowi zanim zaryzykuje ich utraty.

                                Pozdrawiam
                                            J Ł