Re: Nieuczciwa konkurencja firmy"O"

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Thu 30 Oct 1997 - 13:39:08 MET

Ewa Rejmus <ewa_at_emerald.itnet.com.pl> wrote:

>Dobrym zwyczajem w handlu jest oferowanie cen zbytu- nizszych dla
>redystrybucji a wyzszych dla odbiorcow detalicznych. Przeciwne
>dzialanie doprowadza do cichej monopolizacji rynku i na calym swiecie
>jest potepiane.

Na swiecie - GDZIE??? Prosze podac konkretnie miejsce is posob
potepiania.

Dobrym zwyczajem w handlu jest sprzedac jak najwiecej po jak
najnizszych cenach, oraz taniej niz konkurencja. Oraz mozliwie
spowodowac aby konkurencja zniknela z rynku. To za Socjalizmu ustalalo
sie przy pomocy Komitetu Centralnego co ma ile kosztowac. Boze, jak
ten socjalizm utkwil ludziom w glowach... Rzeczywiscie, trzeba pokolen
zeby sie mentalnosc zmienila....

Wyzej wymieniona operacja nie jest potepiana na swiecie. Wrecz
przeciwnie, czesto stosowana. Firma i tak zaplaci, a szary czlowiek
nie.

> Czy ktos spotkal sie i probowal zaradzic
>w jakikolwiek sposob dumpingowaniu cen i nieuczciwej konkurencji przez
>duze firmy np "O'.

Dumpingowanie polega na sprzedawaniu PONIZEJ KOSZTOW WLASNYCH. Prosze
zajrzec do slownika.

> Dla scislosci - nie chodzi mi o dawanie duzych
>rabatow, co mozna w jakis sposob wytlumaczyc (np checia zepsucia rynku?!),
>ale o to , ze hurtownia majac ograniczona ilosc
>dostawcow oprogramowania dostaje wyzsza cene niz jej klient detalista.

Co to jest "zepsucie rynku???? Rynek "nie jest zepsuty" jak jest drogo
a "jest zepsuty" jak jest tanio?....

Sa dwa sposoby zwalczenia firmy Optimus. Pierwszy - kupowac gdzie
indziej. Drugi - zalozyc wlasna firme i sprzedawac taniej. Czasy
"odgornego planowania" na szczscie sie skonczyly.

Poza tym, mam wrazenie ze cale pomstowanie na Optimusa na typowe
polskie zrodlo - Pan Kluska JEST ZA BOGATY i WZBOGACIL SIE NA NASZEJ
KRWAWICY. Podobnie jak nikt nie lubi Bila G. bo jest za bogaty.

A.L.