Re: Nieuczciwa konkurencja firmy"O"

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 30 Oct 1997 - 16:57:28 MET


Andrzej Lewandowski <lewando_at_ibm.net> wrote:
: Ewa Rejmus <ewa_at_emerald.itnet.com.pl> wrote:
: >Dobrym zwyczajem w handlu jest oferowanie cen zbytu- nizszych dla
: >redystrybucji a wyzszych dla odbiorcow detalicznych. Przeciwne
: >dzialanie doprowadza do cichej monopolizacji rynku i na calym swiecie
: >jest potepiane.

: Na swiecie - GDZIE??? Prosze podac konkretnie miejsce is posob
: potepiania.

Pare bankructw?

: Dobrym zwyczajem w handlu jest sprzedac jak najwiecej po jak
: najnizszych cenach, oraz taniej niz konkurencja. Oraz mozliwie
: spowodowac aby konkurencja zniknela z rynku. To za Socjalizmu ustalalo
: sie przy pomocy Komitetu Centralnego co ma ile kosztowac. Boze, jak
: ten socjalizm utkwil ludziom w glowach... Rzeczywiscie, trzeba pokolen
: zeby sie mentalnosc zmienila....

I skad piszesz takie bajki. A o SRP zapomniales?

A po prawdzie to jest tak, ze z monopolizacja i dobrym zwyczajem nie
ma to wiele wspolnego.
Sprobuj oferowac taka sama cene kazdemu kto sie zglosi .... to bedziesz
mial pol socjalistyczne zjawisko ze ludzie jada do fabryki kupowac.
Tyle ze zaden hurtownik od ciebie nie kupi, bo komu sprzeda skoro w
fabryce mozna kupic taniej... To samo dzieje sie przy narzuconej przez
producenta niskiej marzy.
Czyli - jesli producent nie gwarantuje wysokiej marzy - to nie ma zbytu ...
chyba ze ma wlasna siec sprzedazy detalicznej. Ktorej utrzymanie
kosztuje. Wiec konkurencja produkuje taniej, marze ustawia wieksza,
sprzedaje hurtownikom, ci detalistom ... wcale nie po cenie
sugerowanej, tylko tanszej. Bo jesli producent sugeruje 40% marzy,
to zawsze mozna obnizyc do 25% i sprzedawac 15% taniej. Klienci przyjda.
Oczywiscie inne sklepy w okolicy sa tak samo cwane i trzeba zadowolic sie
10 czy 15% marzy. Ale klienci przychodza do nas, bo taniej i blizej
niz do producenta. W sklepie sprzedawca towar zachwala i mowi ze lepszy
od konkurencji ... ktora nie daje mu zarobic :-)

I tak sie ten biznes kreci...

J.

P.S. Niezaleznie od tych upustow, w branzy elektronika uzytkowa (TV, video,
     radio, itp] od producenta do klienta towar drozeje dwa razy...



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:29:40 MET DST