Re: Plombowanie Komputera

Autor: Konrad Olejnik (kolejnik_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 10:30:03 MET


chester <chester_at_kki.net.pl> wrote:

>Występuję w tej dyskusji jako praktyk, a nie jako przedstawiciel
>konkretnej firmy.

>1. Zarys ogólny .
>Co roku sprzedawcy, producenci podzespołów i komponentów ponoszą ogromne
>straty finansowe związane z reklamacją wadliwych bądź uszkodzonych w
>trakcie eksploatacji produktów.

Czesc tych strat jest spowodowana rowniez ich wlasna niekompetencja -
ale tego zaden "szanujacy sie" sprzedawca nie przyzna.

Kazdy by chcial miec tylko zyski i nie ponosic strat. To zrozumiale.
Dlaczego jednak czesc sprzedawcow przenosi koszty swoich
bledow na Bogu ducha winnych klientow?

>Problematyka w przypadku zaawansowanych techno-
>logicznie podzespołów jest bardzo złożona. W przypadku kiedy dane
>urządzenie
>składa się z wielu podzespołów różnych firm, sprawa komplikuje się
>wielokrotnie.
>Uszkodzone podzespoły bada się w celu wykrycia usterki - dochodzi więc
>dodatkowy koszt w postaci transportu, diagnostyki, wymiany elementu
>(czas pracy zespołu serwisowego).

Bla, bla, bla - konkrety prosze - kto bada i w jaki sposob? Z tego, co
widzialem w wielu firmach to badanie polega na wsadzeniu elementu do
komputera i wydaniu werdyktu: dziala / cholera, rzeczywiscie nie
dziala.

>2. Metody zapobiegania powstawaniu przypadkowych awarii.

To robia tylko naprawde duze firmy.

>.......
>Wiadomo,
>że
>interesy firm i klientów są nieco rozbieżne chociaż w temacie sprawności
>sprzętu
>są identyczne. Sprzęt musi działać poprawnie. W innym przypadku obie
>strony
>ponoszą straty. Klient - koszty transportu do serwisu oraz czas,

Oraz (najczesciej) bardzo duze straty wynikajace wlasnie z tego czasu.
Porzadna firma, z ktora klient sie "zwiazal" kupujac u niej sprzet,
nowe komponenty powinna zapewnic na czas naprawy sprawny
egzemplarz sprzetu. Oczywiscie jezeli usterka wynikala by z winy
klienta powinien on za to rowniez zaplacic. Dotychczas tylko raz mi
sie to zdarzylo i to z firma bardzo mala i nieznana (takim najbardziej
zalezy na klientach).

> firma
>koszty
>serwisowania.
>Żeby maksymalnie ograniczyć liczbę przypadkowych awarii spowodowanych
>niewłaściwą eksploatacją sprzętu - w tym ingerencję w formę zestawu
>przez domorosłe "złote rączki",

Czesc z nich pozniej trafia do serwisow i tam sa juz "fachowcami".

>Wiadomo, że klienci kombinują. Grzebią, przekładają podzespoły,
>przetaktowują
>zegar itp. 90% z nich na oczy nie widziało instrukcji do swojej płyty a
>ci, którzy
>widzieli ograniczyli się tylko do tabelki zmian taktowania zegara.

To rowniez jest niestety prawda.

>W związku z tym mam pytanie.
>Czy kupując komputer w firmie z 2 lub 3 letnią gwarancją spodziewacie
>się, że będzie
>można grzebać, czy też oczekujecie wysokiej jakości sprzętu oraz opieki
>serwisu nad
>nim ???

Bede usatysfakcjonowany, jezeli nie bede musial z kazdym bzdetem
jechac na drugi koniec miasta i dodatkowo za to placic.

>Inaczej wygląda sprawa konfiguracji. To jest dodatkowa usługa, której
>ktoś musi
>poświęcić czas więc tu właściwie indywidualnie rozstrzygane powinny być
>formy wynagrodzenia za wykonane czynności.

Tu sie zgodze.

>Jeżeli natomiast klient kupuje podzespoły w innej firmie to już zupełnie
>inna historia.
>1. Przede wszystkim urządzenie może nie być zgodne z konfiguracją

Ale moze byc takze w 100% zgodne.

>2. Urządzenie może być niesprawne i tym samym spowodować awarię innych
>podzesp.

Ale moze byc takze sprawne.

>3. Instalacja takich podzesp. zajmuje zazwyczaj więcej czasu niż
>sprzedawanych przez
>firmę, w której kupiony jest komputer.

Bzdura. Jest to prawda tylko w przypadku, jezeli tzw. "fachowiec"
w serwisie (a z moich doswiadczen wynika, ze takich jest bardzo duzo)
ma wiedze oparta tylko na wlasnych doswiadczeniach, bez podstaw
teoretycznych i znajomosci tychze komponentow.
Poza tym, wiekszosc polskich "renomowanych" firm robi skladaki
i wszedzie sa takie same podzespoly, (rowniez nowe koponenty
ktore moge u nich kupic - modemy, karty sieciowe, muzyczne itp.)

>Nie ma o czym mówić

Tak zawsze konczy sie, jezeli skoncza sie argumenty ;-)

Konrad

|-------- kolejnik_at_ck-sg.p.lodz.pl --------|
        Technical University of Lodz
   
  



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:29:25 MET DST