Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 10:16:59 MET

On Tue, 28 Oct 1997 10:18:02 +0100, Tomasz Jarnot
<jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>A tam takie porownania.
>ZAlozmy ze jestesmy w polskich realiach, czyli placa srednia 650 zl

Tyle to mialem dwa lata temu na reke. Roboty nie bylo, interes zdychal
(zdycha do dzis i nie ma litosciwego coby dobic, ale zdycha bez mojego
udzialu) a ja WOWCZAS bylem ponizej sredniej!
>miesiecznie, gosc jest informatykiem obtrzaskanym w sofcie i hardware.
>Dostaje oferty pracy
>- jako serwisant w malej firmie ( placa jakies 800 zl miesiecznie ) - to
>lubi

Kiedys pewien pegeeru rzycil haslo - "takie robote to rybom robic
moge, rencow z kkieszeni bym nie wyjal". Mozna to powiedziec o tej
propozycji.
>- jako pan spec w Optimusie w jakiejs tam filii ( placa 1000 zl
>miesiecznie ) - to tez lubi ale juz mniej

To po co z Ocipusem sie zadawac? Malo ze kiepsko placa, to wstyd jak
beret (z antenka na dodatek).
>- jako normalny informatyk w zakladzie energetycznym gdzie 90% czasu
>bedzie przesiadywal bezczynnie lub robil defragmentacje dysku badz
>naprawial pani Jadzi zepsutego MS Office ( placa 1600 zl miesiecznie ) -
>hmm moze byc nudno

Ale na takim stolku nie tyle placa za prace, co za dyspozycyjnosc -
gosc MUSI swoje osiem godzin odsiedziec zeby byl pod reka jak sie cos
urodzi. Jak dobrze wszystko ustawi, na wiele rzeczy czas mial bedzie -
programy pisac moze, konfiguracje dla klientow szykowac, fuchy leca, a
nikt nie ma pretensji, byleby gosc byl na zawolanie pani Jadzi jak
winmorda zacznie sie jej biesic...

Moze tez isc do prawdziwej pracy - i zarabiac prawdziwe pieniadze, bo
1600 pln to dobry robol przy noszeniu workow moze wyciagnac! naprawde
nie jestesmy az tak biednym spoleczenstwem jak Slawek mysli, nie
utwierdzaj go w tym przekonaniu! Naprawde wiekszosc normalnie
pracujacych ludzi stac na jakiego - takiego peceta, jednego w rodzinie
na poczatek (choc ja juz dojrzewam do drugiego...)

Darek