Re: Pentium MMX IBP ?!?!?

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 23:59:46 MET DST

On 24 Oct 1997 18:09:45 +0200, ptad_at_box.zetobi.com.pl (Paweł Tadejko)
wrote:

>Zegarkiem, spoko zrobimy to dla dluzszych obliczen

 czekam niecierpliwie...

>i tu sie mylisz
>
>Sa 32 rejestry koprocesora

 Jest 8 rejestrow koprocesora

>Zalozmy, ze wykonujemy operacje typu sumowanie elementow wektorow,
>mnozenie i sumowanie wektorow, itp.
>
>Zamiast wykonywac to sekwencyjnie
>16 rejestrow jest ladowanych mnoznymi
>16 pozostalych mnoznikami
>jeden takt i mamy w 16 rejestrach wynik

 O naiwnosci ! Tez bym chcial, zeby tak bylo !

>w przypadku grafiki 3D, gdzie mamy doczynienia z duza liczba wierzcholkow itp.
>To moze dac przyspieszenie i 10X

 Przy zalozeniu, ze musisz obrocic kilka tys. wierzcholkow czas tej
operacji jest znikomy w porownaniu do teksturowania. Owszem, sa
instrukcje MMX przyspieszajace operacje w przestrzeni 3D, ale czas ich
wykonania to _gora_ 10% calosci. Zgodze sie na przyspieszenie 4x, ale
poniewaz dotyczy to 10% czasu, w sumie zysk jest kilkuprocentowy.

>Itd. itp. Co bede se klawiature niszczyl

 Uspokoj sie i nie wal tak w klawisze to klawiatury nie zniszczysz :)

>Superskalarny to Pentium jest tak jak ja zielony (chodzi o kolor)
>To, ze szasta sie tym pojeciem o niczym nie swiadczy (slogany reklamowe)
>
>Zreszta nie wiadomo co do konca maja na mysli mowiac superskalarny.
>Rozumiem lekko potokowy

 Wielopotokowy. Pod tym wzgledem ( kolejnosc instrukcji w pamieci )
optymalizacje na P i PMMX wygladaja tak samo.

milosz danielewski