Re: Temperatura procesora

Autor: Marek Oberaman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 21:45:49 MET DST

----------
> Od: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl>
> Do: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
> Temat: Re: Temperatura procesora
> Data: 24 października 1997 17:08

> Az zadam pytanie - o jakiej temperaturze mowa? czy plyta ma czujnik
> mierzacy zewnetrzna temperature procesora, czy w chipie przewidziano
> strukture pomiarowa?

Jest to czujnik umieszczony w niszy podstawki
czyli praktycznie pod prockiem.
Sensor ow ma dobry kontakt z chipem, a ponadto
temperatura otoczenia tego sensora nie ma nic
wspolnego z temp. otoczenia powyzej procka
poniewaz wraz z bokami podstawki tworza obszar
w ktorym nie ma praktycznie obiegu powietrza.
Stad tez blad z pewnoscia nie jest znaczny.
Na uczelni mam kumpla-szajbusa, ktory mierzy
wlasciwie wszystko co jest mierzalne i wg.
jego pomiarow (termometrem powierzchniowym, takim
z przyssawa), z tym ze na procesorze o nominalnej
h=200MHz roznica temperatur wynosila 2st z groszami.
Tzn. czujnik na plycie zanizal temp. o 2 st. C
Wiec mysle ze jest to blad ktory nie ma praktycznie
znaczenia dla samego proca i podawanie temp. mierzonej
przez sensor na plycie nie jest jakims znaczacym
przeklamaniem
(plyta AsusTX97-E)

> To w koncu jak to mierza?
>
> Darek

Pozdrawiam
Marek
Marek Oberman Warsaw, Poland
  \ | _ \ e-mail: mareko_at_polbox.com
 |\/ | | | s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl
_| _|_)\___/ _)ICQ UIN# 4150522 IRC: Szuwarek