Re: Topowa ;) jakosc uslug TPSA

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 22:47:46 MET DST

mav7_at_polbox.com wrote:
: Otoz lacze sie z ich modemami normalnie, przewaznie wyciagam
: max (33600) na moim Sporsterze, ale problemy zaczynaja sie juz podczas
: samej pracy. Powiedzmy, ze bawie sie newsami, czytam po kolei
: (on-line) Internet Newsem, wszystko idzie pieknie, a tu nagle bez
: zadnego powodu naplyw danych ustaje, by po minucie powrocic. [..]

: impulsu modem nie odberal ani bajta. Identyczny problem pojawia sie
: przy wszystkich innych uslugach - przy sciaganiu plikow z FTP czesto
: nie udaje mi sie pliku zaladowac do konca - po prostu po paru minutach
: milczenia komputer rezygnuje z ciagniecia pliku (samo polaczenie nie
: zostaje zerwane!).
:
: Probowalem znalezc jakis numer serwisowy, czy inny e-mail, ale
: gostkowie z TP nie raczyli takowych udostepnic (szuaklem prawie
: godzine, a jak bule im kupe kasy miesiecznie, to powinienem miec w
: domu co miesiac kolorowe foldery z oferta i numerami, jak w Pizza Hut,
: a nie tracic czas i kase, paranoja mozliwa tylko w Polsce).

Zalety "darmowego" numeru. Jak sie klientowi nie podoba, to moze nie
korzystac - nikt mu d*** smarowal nie bedzie zeby korzystal :-)
Nie martw sie - to nie tylko w TPSA tak traktuja bogatych klientow :-)

: Nie zrazony tym zadzwonilem z moim problemem do ludzi z firmy
: Internet Technologies (provider Inetu). Powiedzieli mi, ze to wina
: zbyt waskich lacz TP (mieszkam w Tychach, czyli w Katowicach) i ze gdy
: zbyt wielu ludzi na raz obsluguja, to niektorzy musza czekac.

Raczej nie. To nie byly az minutowe zaniki.

: Pan-z-firmy byl b. mily i zaoferowal mi konto u siebie za jedyne 15$
: miesiecznie. Moze i bym sie zgodzil, ale w zasadzie to to samo
: powiniem miec w tepsie bez abonamentu.

Ale jak bedzie mial abonament, to bedziesz mogl dumnie rzucic w sluchawke:
"naprawicie, albo przestane placic" [a wymagac bede dalej :-)].

: A wiec pytanie: czy da sie cos z tym zrobic, nie wiem wymusic
: na monopoliscie (tu powinienem wstawic usmiech zgorzknialo-
: melancholijny, ale nie wiem, jak wyglada) ulepszenie lacz czy cos. A
: moze to wina mojego modemu, konfiguracji itp.

Uzywasz win95? Otworz sobie kilka okienek dos. W jednym zapusc
"tracert host.z.ktorego.sciagasz". wypisze ci to jaka droga pakiet
przechodzi.

Nastepnie w kilku okienkach napisz "ping -t -w 4 xxx", gdzie xxx to punkty
znalezione w poprzednim punkcie. warto wybrac najblizszy, ostatni w kraju,
pierwszy za granicami, itp..

I teraz sciagaj az do napotkania ciekawych efektow.
Jak stanie - zobaczysz dokad lacza jeszcze dzialaja, a dokad juz nie.

Efekty nalezy interpretowac tak - jesli zatrzymuja sie wszystkie - to
dziury nalezy szukac w okolicach modemu. Jesli choc jeden dziala -
to modem i telefon sa sprawne.
Efekt zapchania lacz bedzie wygladal tak ze gdzies gubi sie sporo pakietow,
ale jednak np co dziesiaty przechodzi.
Jesli jednak transmisja urywa sie kompletnie do jakiegos punktu - to raczej
szukaj uszkodzenia gdzies daleko - czyli nie szukaj a idz na piwo przeczekac
:-)

: mav7_at_polbox.com

: PS. Jak widac poczte mam na polboxie, i znia tez dzieja sie
: dziwne rzeczy - Internet Mail nie widzi czesto serwera poczty (po
: kilkuminutowej probie), czasami nie sciaga poczty, tylko sie rozlacza
: itp. Czy to tez wina telekomunikacji, czy moze tym razem polboxu (w IT
: powiedziano mi, ze i jedno, i drugie, ale czego sie nie robi dla
: kasy).
:

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |