Re: Dlaczego 650MB i 74 min ?

Autor: Marek Wodzinski (Majek_at_WriteMe.com)
Data: Mon 20 Oct 1997 - 20:39:34 MET DST

i od tego sie wszystko zaczelo....
reszta byla bez zarzutu ale niestety oparta na blednym zalozeniu

1. Generalnie chodzilo mi po prostu o to zeby ludzi nie wprowadzac w blad.
Jak nie pamietasz to sprawdz najpierw (np www.excite.com, i poszukaj 'red
book cd' i przekop sie troche przez internet lub wyciagnij jakies
AudioVideo lub Radioelektronika z okolic 1986/7) w koncu to nie jest jakas
nowinka techniczna tylko fakty znane ok kilkunastu lat.

> prowadzono uczone dysputy o wyzszosci
> "miekkiego" dzwieku w zapisie analogowym na winylu w stosunku do
> "twardego i calkowicie bezdusznego" zapisu cyfrowego. Kto jeszcze to
> pamieta?
2. pamietam, nawet z kolegami nie wrozylismy plycie cd jasnej przyszlosci
(glownie ze wzgledu na ceny)

3. nie neguje istnienia procesorow N-bitowych (gdzie N jest liczba z
sufitu). jest to sprawa TYLKO czasu (projektantow) i pieniedzy
(producenta). Architekture prockow akurat nie jest mi obca.
Jezeli chodzi akurat o CD-DA to podstawowa jednostka jest tam 8b ktore przy
zapisie/odczycie kodowane sa na 14b (EFM) (ooo.. znalazly sie te bity tylko
troche w innym miejscu:)))) zeby uniknac ciagow tych samych bitow zapisanyc
na dysk (kody kanalowe). wyzej to juz jakies CIRC a w danych jeszcze ECC i
EDC (czyli Twoje upragnione kody korekcyjne)

4. chodzilo mi o te nieszczesne 2 brakujace bity a nie procesory (patrz
p.3)

> A roznica miedzy 84dB a 96dB byla (i tak naprawde
> nadal jest) calkowita abstrakcja
5. Ja i tak nie slysze ale powiedz to na pl.rec.audio:)))))) Poza tym
profesjonalne karty dzwiekowe i takowe programy chodza na 24b samplach.

> P.S. Jakos sie nie odniosles do drugiej z moich hipotez - rozkurz
> danych na kody korekcyjne w celu zwiekszenia pewnosci zapisu. Wiedzy
> nie starcza?
6. temat byl inny, poza tym moglbys chociaz przeczytac moja pierwsza
odpowiedz z 97-10-18 na ten sam temat. Co do wiedzy to nalezy ja uzupelniac
a jakos przez 2 dni 'dyskusji' nie widac zebys sie pofatygowal chociaz
sprawdzic czy masz racje. Ja wiem, ale i tak wczoraj jeszcze pokopalem
troche i znalazlem ciekawe miejsce w ktorym mozesz uzupelnic swoja wiedze
na ten temat:
http://www.disctronics.co.uk/htdocs/cdref/cdindex.htm

7. wiem ze jestem cienki - w koncu kim jest technik elektronik ktory
jeszcze nie skonczyl studiow w porownaniu do 'starego inzyniera'

milego dnia:))))

--
Majek:) Majek_at_WriteMe.com
Skradzione rowery: http://free.polbox.pl/r/rowersi