Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Marek Oberaman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Fri 17 Oct 1997 - 15:49:20 MET DST

----------
> Od: roman_at_silesia.pik-net.pl <roman%silesia.pik-net.pl_at_f88.n484.z2.fidonet.org>
> Do: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
> Temat: Potepiam programistow peceta!
> Data: 17 października 1997 07:11

Inteligentny czlowiek faktycznie nie uwaza windozy
za system udany, ale tez ten sam inteligentny
czlowiek moze spokojnie skonfigurowac winde
tak, aby srednio co 15 min sie nie wywalala.
Tzn. zainstalowac poprawnie wszystkie urzadzenia
i sterowniki je obslugujace. Jezeli ten sam
inteligentny czlowiek powie mi teraz ze ma
poprawnie wszystko poinstalowane i zero konfliktow
a winda nadal mu sie wiesza co 15 min. to albo
klamie, albo ma podciagniety procesor
z 100MHz na 200 i nie zalozyl wiatraka, albo
zainstalowal winde na 386 z 4Mb ramu.
Te dwie ostatnie mozliwosci tez raczej nie
swiadcza na korzysc jego inteligencji.
(Tzn. sam mam podciagnietego proca ale wiatrak
jak stodola:-)
Poza tym, jak np. dziecko tego inteligentnego
czlowieka bedzie chcialo multimed. kurs angielskego
to pan inteligentny odpali mu go pod dosem?
Nie ow inteligent powie 13 letniemu dzieciakowi
ze on pracuje w dosie 12 lat to jego syn
niech sobie poszuka na tucows kursu angielskiego
pod dosa 5.0. Jak dzieciak nie znajdzie to
wyzwie go od tumanow, bo przeciez nie przyzna
sie ze skonfigurowanie poprawne windy
przekracza jego mozliwosci.

I na koniec chce zaznaczyc, ze nie jestem
zwolennikiem windy, sam wole raczej przebywac
w srodowisku unixo-linuxowym jednak wqrwia mnie
jak ktos manifestuje takie betonowe poglady. Nie
wszyscy sa mozgami informatycznymi, nie
wszyscy musza dawac sobie rade z postawieniem
linuxa i z uzywaniem go. W koncu niektorym
moze nie wystarczy czarny obraz z bialymi
literkami w dosie, bo oni chca miec np.
przyjemnosc z ogladania encyklopedii swiata
ktora jest designed for w95 albo z gry w diablo.
Wezmy dla przykladu doktora nauk humanistycznych,
ktory dopiero po przeczytaniu instrukcji
dowiaduje sie ze to wysowane to jednak nie
podstawka pod kawe tylko cdrom, i ktory zainstaluje
sobie winde, bo bardziej fascynuje go rozmyslanie
nad teoria bytow rownoleglych niz nauka komend dosa.
Ten czlowiek bedzie wykorzystywal kompa do
napisania jakis textow w wordzie lub do
sciagania z i-netu informacji go interesujacych.
I jesli przy tym uda mu sie porawnie wszystko
poinstalowac to czy pan inteligentny tez
nazwie tego czlowieka tumanem? Pewnie, ze tak.
Ludzie nie badzcie betonami, nawet jesli ktos
sie zapisal na ta liste bo chce sie czegos
dowiedziec o komputerach lub nie wie
co ma kupic i chce sie doradzic a tu tacy
Inteligentni ludzie jak pan Borowski
sugeruja mu na samym wstepie ze jest
glupi i nieinteligentny, bo uzywa win95.
Mysle, ze to raczej taka postawa dyskredytuje
jego jako czlowieka inteligentnego.

Sam do niedawna uslowalem nauczyc brajdaka
jak sie stawia i obsluguje linuxa, jednak on
po 2 godzinach tlumaczen powiedzial:
Po jaka cholere mi to wciskasz jak w windowsie
naciskam mysza dwa razy i mam to samo, a tu
nie jest tak fajnie jak tam.
No i co moge powiedziec, o nim
tlumok, tepak? Niestety nie moge, bo gosciu
zrobil 5 letnie studia na kulu (filozofia)
w 2,5 roku, ma jakis tam tytul szachowy i
rozwala nie takie umysly jak moj. Jednak nie
chce on wnikac w komputery tak gleboko, chce
po prostu wykorzystac je do swoich potrzeb
w sposob jak najbardziej latwy, prosty i
przyjemny. A zwoje myslowe woli poskrecac
nad czyms innym niz konfiguracja jadra
linuxowego.

A tak na marginesie nie zauwazyliscie, ze
chyba zaden np. humanista nie powie o
informatyku tuman tylko dlatego, ze ten
drugi nie przeczytal calej Trylogii?
Natomiast informatyk humaniste, ktory
zainstalowal winde wyklnie na czym swiat
stoi:-)

Sorki, ze tak sie rozpisalem, ale musialem
sie uspokoic po 156 wizycie w tym miesiacu
w PZU w sprawie wymiany zderzaka:))
Marek
Marek Oberman Warsaw, Poland
  \ | _ \ e-mail: mareko_at_polbox.com
 |\/ | | | s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl
_| _|_)\___/ _)ICQ UIN# 4150522 IRC: Szuwarek