Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Jaroslaw Zabiello (zbiru_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Wed 15 Oct 1997 - 16:03:58 MET DST

On 15 Oct 1997 12:13:30 GMT, joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl (Jacek
Osiecki) wrote:

>Jakie to mile, ze ten macintosh jest madrzejszy ode mnie - ja mam pudelko z
>hiper-pewnymi dyskietkami ktore mnie nigdy nie zawiodly... kopiuje na nie
>wlasnie wielowolumenowe RAR-y...

Kwestia doswiadczenia. Po ilus tam kopiach padaja nawet najlepsze
hiper-dyskietki. Na razie posilkuje sie wstepnym formatowaniem
(unconditional) kazdej dyskietki, zanim cos wiekszego bede chcial
przenosic.

>Jak nawet jest zwalone, to zwykle RAR odzyska (kompresuje z "-rr")...
>natomiast jesli mu sie to nie uda, to ten fragment zbioru gdzie padlo (ten i
>tylko ten fragment) sciagam sobie w pare minut przez modem i jest ok.

Po pierwsze, RAR jest 4PC-only. Mam dojscie do kablowego lacza z
Internetem i sciagac chcialem troche softu na Maca. Po drugie, jak
masz np. 15MB-owy plik instalacyjny Netszkapy4.03 czy Explodera4 to ci
takie odzyskiwanie nic nie da. Po trzecie, ciagniecie takiego molocha
przez lacze komutowane jest bez sensu.

>A poza tym, to to kopiowanie ze sprawdzaniem trwa na macintoshu duzo dluzej
>niz analogiczna operacja na pececie.

Nie zauwazylem. Moze chodzi Ci o dyskietki PC-DOS wkladane do floppa
Maca? Tu bym sie zgodzil, lecz na formatowanych na Maca chodzi
wszystko jak burza.

>Czego Ty uzywasz? NC? Trudno sie mowi...

Nie. Uzywam Winzgrozy95 OSR2 oraz Windows NT Server 4.0.

>DN tez...

Tylko, ze ten zakichany DN nie potrafi wyjsc poza ograniczenie
dlugosci nazw plikow 8.3. Zupelnie nieprzydatny. do tego co robie.

>No coz, jak ktos uzywa windy, to jego problem...

Dokladnie tak. :)

>Na przyklad "Program (nieznany) zakonczyl prace, poniewaz wystapil blad 1"?
>:)

Srednio Winzgroza95 wymaga regularnego reinstalacji raz w miesiacu.
Prawie wszystkie programy pchaja tyle swoich kretynskich DLL, ze potem
nie wiadomo, ktore mozna usunac. Na Macu wszystko jest przejrzyste,
wiadomo gdzie co sie znajduje.

>Wiem, windoza odstawia lepsze numery... tylko co mnie obchodza numery
>windozy? :)

A co masz postawione na blaszaku do uzytku domowego? Linuxa? Emulator
Amigi? :)

>I dlaczego kasowanie plikow trwa kilka razy dluzej niz na pececie?

Na jakim modelu to widziales? BTW, sprobuj wyrzucic do kosza pusty
katalog na pececie, a zobaczysz... guzik.

BTW, mam konstruktywna propozycje. Moze warto byloby zebrac wszystkie
udogodnienia i niedociagniecia MacOS i Win95,98 i zebrac w formie
jakiejs listy, ktora by sie podeslalo do tworcow oprogramowania
systemowego. W koncu chodzi o to, aby na komputerze pracowalo sie
prosto i przyjemnie bez wzgledu na to, co ma pod blacha.

-
Jarek Z.