Re: mp3

Autor: Andrzej Abraszewski (abra_at_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 13:48:17 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> napisał(a) w artykule

Sylwek Orlik wrote:

> Nie bzdura, tylko Ty nie słyszysz. To poważna różnica.
> Słuchać trzeba umieć i zapewniam Cię, że tej czynności
> można się nauczyć.

Powiedz to gluchemu ;-).
Nauczyc sie mozesz jedynie odbierac muzyke poprzez kulture odbioru
sprzet czy tekst takze komentarz. Natomiast samo slyszenie jest
prztworzeniem zjawisk fizycznych na informacje czyms indywidualnym,
przyrodzonym i jedynie mycie uszu lub protezy sa w stanie
cos zmienic. Naucz mi sie slyszec 30 kHz, za duzo ?, no to moze 2 Hz ;-)
Natomiast skupienie sie i analiza docierajacych do ucha dzwiekow
moga powodowac zludzenie wytrenowania tego receptor. A to tylko
wyczulenie.
Oczywiscie jak sie nacpasz to i te muzyczke Hendrixa inaczej
odbierzesz. Ale to nie przez nauke posiadziesz lecz przez chwilowe
zaburzenie odbioru i przekazu informacji.

Pozdrawiam
         A.A.