Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Mon 13 Oct 1997 - 14:03:11 MET DST

leszek_at_sun.fysbot.umu.se (Leszek Kleczkowski) wrote:

> Wczoraj chcialem sobie przeformatowac dyskietke na swoim pececie.
> Zamiast "format a:", napisalem "format c:" - kazdemu moze sie zdarzyc,

> Mam teraz pytanie, co to za pacan wymyslil, by tak latwo mozna bylo
> pomylkowo wymazac cala pamiec z komputera? Tylu programistow obrodzilo,
> pieniadze biora ogromne, a nie potrafia zrobic fool-proof zabezpieczen.
> Teraz wiem juz, co robic, gdy podpadnie mi ktos uzywajacy peceta...

To nie tylko pecet. Raz pod UNIXem chcialem wywalic zbiory generowane
przez kompilator, o rozszerzeniu "o". Powininem wiec napisac
rm *.o. Mapisalem zamiast tego rm * .o (spacja po *o). Dostalem
komunikat "File .o non existent". Niestety, w UNIXie nie ma "undelete"
czy czegos takiego.... Debilizm nie jest domena TYLKO programistow
peceta... W zasadzie, programisci peceta pod tym wzgledem mogliby
sobie postawic UNIXa jako niedoscigniony wzor..

A.L.