Re: Szmatlawy PCKurier [HP6L]

Autor: chester (chester_at_kki.net.pl)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 13:46:12 MET DST

Zbyszek Czapnik wrote:

> Dnia Thu, 09 Oct 1997 18:07:50 +0200, "Chester E.M."
> <baza_at_torun.pdi.net> napisał:
>

> Po zakupie drukarki HP5L przywiozłem ją do domu, rozpakowałem,
> ustawiłem, podłączyłem, zainfekowałem windowsy driverami i nic.

Jak przebiegał proces instalacji ???Jesteś pewien, że masz przewód typu
Bi Tronics ???
Problemy, o których piszesz występują w wyniku braku dwukierunkowej
komunikacji
pomiędzy drukarką a komputerem.
Ja naprawdę dużo tego sprzedaję. Twierdzę, że nie ma tego typu problemów
!!!
Jeżeli instalujesz w/g instrukcji, to działa i już. Na 100 sprzedanych
drukarek HP 35
to LaserJet 5L lub 6L (ostatnio tylko 6L). Zwarzywszy na fakt, że nie
sprzedajemy
praktycznie komputerów bez W'95 (naprawdę rzadkość) a znakomitą
większość
drukarek instalujemy na miejscu - życzenie większości klientów świadczy
o tym, że
jesteś w błędzie. Przy czym instalacja HP 6L (drivery w podstawowej
wersji bez
czcionek zajmują 2 dyskietki) trwa ok 4 MINUT !!!

> Nie udało mi się wydrukować ani jednej strony z polskimi znakami.
> Zadzwoniłem do firmy która sprzedała mi to g. i zostałem odesłany do
> serwisu HP w Warszawie.

> Zadzwoniłem do serwisu gdzie odesłano mie do
> strony hp w internecie. Nie miałem wtedy ani modemu, ani w ogóle
> dostępu do internetu.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))Obowiązkiem sprzedawcy jest wydać
sprzęt sprawny i gotowy do pracy.
Firma Hewlett Packard nie obsługuje klienta KOŃCOWEGO !!!Od tego są
pośrednicy.

> Zadzwoniłem do firmy w której kupiłem drukarkę i
> poinformowałem, że bez działających driverów będę musiał zwrócić
> drukarkę jako niedziałającą.

Prawidłowa reakcja z Twojej strony, chociaż powinieneś zwrócić sięz
prośbą o prawidłowe zainstalowanie drukarki i... problem z bani.

> Po przerwie nagrano mi dyskietki i poinformowano,

> żeby nie instalować zwykłego drivera, bo nie działa, tylko wybrać
> instalację custom i wybrać sterownik PCL.. Sterownik PCL jest
> conajmniej dwukrotnie wolniejszy ale pozwala na drukowanie polskich
> znaków. {Poza instrukcją musiałom sobie zrobić tabelę przeliczjącą
> wielkości bo okazało się że wydruk jest nierównomiernie skurczony (na
> długości 25 cm były to ponad 3 mm).

Oczywiście bzdura !!!Sterownik do Windows 95 DZIAŁA
!!!!!!!!!!!!!
Jeżeli masz wątpliwości zapraszam do swojego oddziału.
Przywieź skrzynkę i drukarkę ze sterownikami. Jeżeli całość
jest sprawna wyjedziesz z poprawną instalacją.

> Szkoda, że o takich możliwych sytuacjach nie wspomina się w
> instrukcji.

Trudno przewidzieć, że obsługa sklepu nie potrafi zainstalować sprzętu,
który sprzedaje.

> Bez urazy testowałem sześć rodzajów papierów. Ze wszystkimi
> występowały problemy z pobieraniem papieru. Nawet papier z XEROXa za
> 42 zł ryza nie pomógł (a był bezpyłowy, śnieżnobiały itd. tip.
> Urazę czuję za szmelc z jakim muszę się borykać.

W porządku. Jeżeli jest tak jak piszesz, po prostu oddaj ją do
reklamacji. Niema sprzętu, który nie ulega awarii. Mogła się po prostu
uszkodzić. Chociaż
z przyjemnością obejrzałbym przed tem grzałkę z tej drukarki :)))))))))

> Twojego adresu, że nazywa się BAZA). Postaram się o niej pamiętać na
> okoliczność jakichkolwiek zakupów. Być może mam szczęście bo
> podejżewam, że to nie jest fima z Mazowsza.

Tak chodzi o firmę BAZA.Jestem pewien, że robiąc zakupy w którymś z jej
oddziałów pewne problemy
ominęły by Cię.

> Drukarka której używam w pracy to Manesman Tally SLM 605 i ma 256 Kb
> pamięci i nie posiada MET, RET i postscriptu, a wydruki na niej nie
> ustępują wydrukom z HP5L.

Nie znam tej drukarki, nie wiem też jaki jest sposób transferu danych do
drukarki.Czy to nie jest przypadkiem GDI ???

Również na 4L nie zrobiłbyś takiego wydruku.
A propos generowania długich kodów. Spróbuj waćpan wypełnień
gradientowych w Corelu
- tylko tak konkretnie + trochę krzywych - np. tekst zamieniony na
krzywe i wydruku
na drukarce z 4MB RAM Życzę powodzenia :)))))))))))))))))

>Przy okazji - do 5L można dołożyć max 8MB.

> Tylko że za te 8 Mb to można sobie kupić dwie drukarki 6L albo jedną
> 6P.

Zgadza się. Tyle, że do 6P znowu musisz dołożyć trochę RAMu....Cudów nie
ma

> Sorry! Calamus jest programem bezpostscriptowym. To może dziwić ale
> wysyła on na drukarkę zrastrowaną czarno-białą bitmapę.

Tym bardziej potrzebujesz więcej RAMu w drukarce

> Jeśli sądzisz, że pięć lat pracy w DTP nie pozwala zorientować się ile
>
> zajmują grafiki przy 600 dpi to się troszeczkę mylisz. A jeśli na
> pudełku, w instrukcji, w reklamach a nawet driverach jest napisane, że
>
> drukarka ma 600 dpi to chciałbym to wykorzystać.

To nie jest spór o kompetencje. Nie wiem skąd wiedziałem, że pracujeszw
małej firmie poligraficznej. Rzeczywiście odnośnie możliwości 5,6L
najwięcej pretensji mają małe poligrafie, które szukają taniego
rozwiązania.
Cudów po prostu nie ma !!!
To jest drukarka z poziomu Low End !!! Nie Heavy Duty, nie
poligraficzna.
Nominalna wydajność do 6000 stron miesięcznie.
Zastosowanie - małe i średnie biura, użytkownicy domowi potrzebujący
wysokiej klasy wydruku w czerni.
Domyślnie - nikt w domu nie robi poligrafii.

> dodatkowych
> To chyba do inżynierów projektujących drukarki HP!?
> Ja umiem to sobie policzyć.

Nie !To do użytkowników końcowych, którzy rowerem chcą prześcignąć
samochód.

Z poważaniem

                Jerzy Łukasiewicz