Re: Szmatlawy PCKurier [HP6L]

Autor: Zbyszek Czapnik (czapnik_at_polbox.com)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 01:12:25 MET DST

Dnia Thu, 09 Oct 1997 18:07:50 +0200, "Chester E.M."
<baza_at_torun.pdi.net> napisał:

>???
>Podaj konkretny przykład a nie powtarzaj w kółko tych samych, oklepanych
>i niewiele znaczących głupot
Po zakupie drukarki HP5L przywiozłem ją do domu, rozpakowałem,
ustawiłem, podłączyłem, zainfekowałem windowsy driverami i nic.
Nie udało mi się wydrukować ani jednej strony z polskimi znakami.
Zadzwoniłem do firmy która sprzedała mi to g. i zostałem odesłany do
serwisu HP w Warszawie. Zadzwoniłem do serwisu gdzie odesłano mie do
strony hp w internecie. Nie miałem wtedy ani modemu, ani w ogóle
dostępu do internetu. Zadzwoniłem do firmy w której kupiłem drukarkę i
poinformowałem, że bez działających driverów będę musiał zwrócić
drukarkę jako niedziałającą. Pani poprosiła o ponowny telefon
następnego dnia, a gdy zadzwoniłem dowiedziałem się że na specjalną
prośbę szefa ich firmy serwis HP ściągnie mi drivery i nagra na
dyskietki. W serwisie burczeli że to sprawa usera aby ściągnąć sobie
samemu działające drivery. Nie miałem przy sobie dyskietek, więc
zostałem odesłany do sklepu, po powrocie okazało się, że jest godzinna
przerwa na lunch. Po przerwie nagrano mi dyskietki i poinformowano,
żeby nie instalować zwykłego drivera, bo nie działa, tylko wybrać
instalację custom i wybrać sterownik PCL.. Sterownik PCL jest
conajmniej dwukrotnie wolniejszy ale pozwala na drukowanie polskich
znaków. {Poza instrukcją musiałom sobie zrobić tabelę przeliczjącą
wielkości bo okazało się że wydruk jest nierównomiernie skurczony (na
długości 25 cm były to ponad 3 mm).

Szkoda, że o takich możliwych sytuacjach nie wspomina się w
instrukcji.

>Jak z Tobą prowadzić normalną dyskusję kiedy Twoje argumenty
>są po prostu idiotyczne - bez urazy.
Bez urazy testowałem sześć rodzajów papierów. Ze wszystkimi
występowały problemy z pobieraniem papieru. Nawet papier z XEROXa za
42 zł ryza nie pomógł (a był bezpyłowy, śnieżnobiały itd. tip.
Urazę czuję za szmelc z jakim muszę się borykać.

>Nie muszę się wstydzić nazwy swojej firmy. Nie będę jednak robił
>reklamy na liście. Zainteresowanych nazwą odsyłam do adresu e-mail.
Możesz mi prywatnie przesłać nazwę swojej firmy (jeśli nie zgadłem z
Twojego adresu, że nazywa się BAZA). Postaram się o niej pamiętać na
okoliczność jakichkolwiek zakupów. Być może mam szczęście bo
podejżewam, że to nie jest fima z Mazowsza.

>Tu właśnie popisałeś się wybitną wiedzą na temat drukowania i drukarek.
>Przepraszam: Twoja wypowiedź jest po prostu głupia !!!
>Drukarka 5P ma 2MB + MEt !!! a 5L tylko 1MB !!!
Drukarka której używam w pracy to Manesman Tally SLM 605 i ma 256 Kb
pamięci i nie posiada MET, RET i postscriptu, a wydruki na niej nie
ustępują wydrukom z HP5L.

>Przy okazji - do 5L można dołożyć max 8MB.
Tylko że za te 8 Mb to można sobie kupić dwie drukarki 6L albo jedną
6P.

>Poza tym tego typu operacje z tego co się orientuję wykonuje się na
>urządzeniach Postscriptowych.
 Sorry! Calamus jest programem bezpostscriptowym. To może dziwić ale
wysyła on na drukarkę zrastrowaną czarno-białą bitmapę.

>W 5P istnieje możliwość instalacji takiego modułu, być może w tej,
>na której drukowałeś jest zainstalowany a o tym zapomniałeś lub
>po prostu nie wiesz...
Jeśli sądzisz, że pięć lat pracy w DTP nie pozwala zorientować się ile
zajmują grafiki przy 600 dpi to się troszeczkę mylisz. A jeśli na
pudełku, w instrukcji, w reklamach a nawet driverach jest napisane, że
drukarka ma 600 dpi to chciałbym to wykorzystać.

>Nie zmienia to faktu, że 2MB + MEt wystarczy, a 1MB nie !!!
>Przy przeliczaniu rozdzielczości na kilobajty nie zapomnij o dodatkowych
>informacjach wysyłanych przez program poza obrazem strony.
To chyba do inżynierów projektujących drukarki HP!?
Ja umiem to sobie policzyć.

Zbyszek Czapnik
czapnik_at_polbox.com