Re: ISDN i inne lacza

Autor: Krzysztof Goworek (krzys_at_aplusc.com.pl)
Data: Thu 25 Sep 1997 - 12:09:46 MET DST

Michał R. Hoffmann wrote:

> Jak dobrze pamiętam (nie mogę teraz znaleźć tego artykułu) bywa jeszcze
> trzeci kanał, chyba 16KB. Co ciekawe, mając ISDN, można na jednym kanale
> B łączyć się z Internetem, a na drugim B rozmawiać przez telefon. Ale
> jeśli się tego nie ma ustawionego, to może się okazać, że siedzę na
> Internecie, a ktoś do mnie w tym czasie dzwoni. On ma sygnał, że
> wszystko jest w porządku, tylko ja nie odbieram telefonu, a u mnie ten
> telefon wcale nie dzwoni (wiem, bo mój znajomy w Holandii ostatnio
> założył sobie ISDN i miał taki przekręt).

Wynika to z tego, ze mial podlaczony telefon na tej samej linii co
modem.
ISDN, jak juz wczesniej bylo mowione, posiada dwa kanaly danych (plus
jeden do sterowania).
Mozna do nich podlaczyc dwa urzadzenia: telefony lub modemy. Terminator
ISDN automatycznie
przelacza pomiedzy nimi: jesli jedno urzadzenie jest zajete, nastepuje
automatyczne
przelaczenie na drugi kanal. Jesli tylko jedno urzadzenie jest
podlaczone i akurat
jest zajete, bedzie z zewnatrz wygladalo tak, jakby nik nie odbieral.
Mozna oczywiscie wykorzystac protokol Multipoint PPP i dzwonic na dwa
kanaly,
wtedy szybkosc wynosci 128KB i nie ma anomalii z telefonem. Co ciekawe,
mozna
dzwonic do dwoch roznych providerow. Po prostu: dwa kanaly ISDN to dwie
oddzielne
linie telefoniczne, na dodatek dostaje sie dwa numery telefonu (i tak
nie ma to
znaczenia ze wzgledu na automatyczne przelaczanie).

| full name: Krzysztof Goworek, sex: male, occupation: developer   |
| mailto:kabel_at_zeus.polsl.gliwice.pl || mailto:krzys_at_aplusc.com.pl |