Re: ISDN i inne lacza

Autor: Michał R. Hoffmann (misiek_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Wed 24 Sep 1997 - 16:49:21 MET DST

Mariusz Krukowski wrote:

> (w
> >
> Alez ISDN jest polaczeniem jak najbardziej komutowanym - ze wszelkimi
> konsekwencjami (oplata za impuls).
> Polaczenie jest podobne jak przez zwykly modem, tyle ze czas
> nawiazania
> polaczenia jest od 0.5 sek do 2 sek, a szybkosc transmisji do drugiego
> urzadzenia gwarantowana na 64kbps.
> Standartowa linia ISDN (tzw. BRI) sklada sie z 2 kanalow (tzw. B) po
> 64kbps kazdy i kanaly te sa niezalezne od siebie. Jezeli provider
> Internetu na to pozwala, mozna polaczyc oba kanaly, by uzyskac
> przepustowosc 128kbps.
Ostatnio był dobry artykuł na ten temat w czasopiśmie Internet (o ile
mnie pamięć nie myli to albo numer z czerwca albo lipiec/sierpień).

Jak dobrze pamiętam (nie mogę teraz znaleźć tego artykułu) bywa jeszcze
trzeci kanał, chyba 16KB. Co ciekawe, mając ISDN, można na jednym kanale
B łączyć się z Internetem, a na drugim B rozmawiać przez telefon. Ale
jeśli się tego nie ma ustawionego, to może się okazać, że siedzę na
Internecie, a ktoś do mnie w tym czasie dzwoni. On ma sygnał, że
wszystko jest w porządku, tylko ja nie odbieram telefonu, a u mnie ten
telefon wcale nie dzwoni (wiem, bo mój znajomy w Holandii ostatnio
założył sobie ISDN i miał taki przekręt).

--
misiek
***  IRC: nathan  ICQ UIN: 3620591          | Michal R. Hoffmann ***