Re: Iomega Zip - czy nonik jest trwały?

Autor: Zbyszek Czapnik (czapnik_at_polbox.com)
Data: Sun 14 Sep 1997 - 14:06:34 MET DST

On Fri, 12 Sep 1997 18:36:12 GMT, terpio_at_friko.onet.pl (Jacek
Sitowski) wrote:
>Istotne są dla mnie następujące sprawy:
>1. trwałość nośnika (10-20 lat)
Hm!
ZIPy są w sprzedaży od 2-3 lat. Teoretycznie to tylko dyskietka, tylko
większej pojemności (100 Mb). Do większości zastosowań wystarczy.
Zipów używam od roku i nie spotkałem się z uszkodzonym dyskiem. Raz
widziałem dyskietkę w akwarium -znaczy ryby też je lubią!

>2. jego powszechność (żebym za 10 lat nie musiał szukać napędu w
>muzeum)
Chyba nie ma studia DTP które nie miało by ZIPa. Jest to bardzo
popularne ustrojstwo.

>3. w miarę niska cena i łatwość obsługi (może być kosztem wydajności)
Fakt! ZIP paralel (drukarkowy) jest 5 około razy wolniejszy od wersji
SCSI i nie możesz go podłączyć ani do Macintosha, ani Atari, ani
Amigi, ani do Suna, ani do Silicon Graphics, ani do pralki
automatycznej.......

Co ty rozumiesz przez wydajność?
Szybkie - jest!
Małe -jest!
Tanie - prawie!
Odporne fizycznie - bardzo jest!
Idioto odporne -jest!

>Czy Zip byłby przy takich założeniach dobrym wyborem?

To zależy od potrzeb! Ja muszę używać ZIPa bo zajmuję się grafiką.
Chętnie wskoczyłbym w temat MO (Magneto Optical) 3'5 cala 640 Mb, ale
jest to jeszcze mało popularne. 230 są bardzo popularne, 640 jeszcze
nie. Jedyne co odradzam to SyQuesty!

Zbyszek Czapnik
czapnik_at_polbox.com