Re: Zamiana formatu z .wav na .ra

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Thu 11 Sep 1997 - 15:52:25 MET DST

Slawek wrote:

> To znaczy ktos slyszy powyzej 20k???
> Kto to?

Na przykład ja :)))
Kiedyś na laborce bawiłem się generatorem funkcyjnym z podpiętym
głośniczkiem piezo. Przy 21kHz można było odczuć jeszcze coś w rodzaju
dźwięku.
No, ale człowiek się starzeje, teraz bałbym się to powtórzyć, żeby nie
wyszło na to że głuchnę :))

> Losowo dano ludziom posluchac dzwieku z z 16bit 18bit 1bit roznych
> firmy i
> firemek
> itp i ludzie stwierdzili ze najlepiej brzmial 16bit.... jakiejs
> taniutkiej
> firmy.

No, te 24/96 to też nie dla wszystkich oczywiście. Ale skoro potrafimy
na kawałku tworzywa upchać kilkanaście GB, to przy okazji ew. zmiany
standartu nośnika dźwięku można by też zmienić standard próbkowania. To
tak na wszelki wypadek.

Pozdrawiam,

--
Robert Slaski