Re: wiatraczek od zasilacza

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Thu 11 Sep 1997 - 16:03:55 MET DST

Maciej Wyczawski wrote:

> Przy okazji może ktoś znający temat mógłby wyjaśnić dlaczego nie można
> robić cichych PCtów a Notebooki można. Sprawa ceny? Inne
> uwarunkowania?

Dlaczego komputer hałasuje:
1) wiatrak zasilacza
2) wiatrak procesora
3) dyski
4) inne ustrojstwa, np. CD-ROMy
5) elektrony grzechoczą :))

W notebooku:

Ad1) nie ma czegoś takiego
Ad2) też często nie ma, chłodzenie można załatwić np. płytką Peltiera
Ad3 i 4) najczęściej dyski są 2.5'', poza tym cała konstrukcja jest na
tyle zwarta, że dobrze tłumi dźwięki.
Ad5) elektrony są mniejsze :))

Poza tym w domowym pececie, dodatkowym żródłem dźwięków może być
monitor, szczególnie w przypadku tych tańszych "made in Asia"

Pozdrawiam,

--
Robert Slaski
mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl