Re: _Jaka_p=B3yta_pod_K6-200_

Autor: Bart McDiaz (bart_at_polbox.com)
Data: Fri 15 Aug 1997 - 23:23:54 MET DST

>Mimo wszystko chcialbym troche podyskutowac na temat procesorow. Mnie
>interesuje najbardziej predkosc kompilacji programow i zwykle jako
>wskaznik przydatnosci procesora traktuje czas kompilacji jakiegos
>mojego programu (uzywam BC++). Z moich doswiadczen wynika, ze
>najszybsze procesory 486 robi (robil ?) Cyrix.
Pod koniec ery 486 (nieto ze era 486 sie skonczyla, chodzi mi o
wejscie p54) to sie zgodze...

>Ostatnio podlaczylem K6 w komputerze i przeprowadzilem test
>porownawczy, wyniki nastepujace:
>Intel P54, 166MHz, bus 83Mhz, czas kompilacj 106 sek
>
>AMD K6, 166MHz, bus 66MHz, czas 113 sek
>AMD K6, 166MHz, bus 83MHz, czas 109 sek
>AMD K6, 200MHz, bus 66MHz, czas 96 sek
>AMD K6, 208MHz, bus 83MHz, czas 91sek
Coz milo sie dowiedziec...

>Ten Intel to stare Pentium 133 bez MMX. Tak na oko przy 166MHz grzeje
>sie znacznie mniej niz AMD 200 puszczony na 166MHz. Porownanie
>predkosci kompliacji pokazuje, ze AMD nie jest dla mnie przydarny.
Dla ciebie moze nie, tu ujawnia sie zasada, ze nie da sie zrobic
procesora uniwerasalnego i przy tym taniego...Dla mnie kupno K6 200
jest jedynym wyjsciem...

>Wlasciwie powtarza sie podobna sytuacja jak w przypadku NEXGENa (AMD
>to przeciez nowy NEXGEN). Testy pod Windows byly bardzo ladne, ale
>kompilowac to on nie chcial. NEXGEN P90 byl gorszy pod tym wzgledem
>niz dobry 486 (Cyrix).
pewnie, masz 100% racji

>I jeszcze taka informacja porownawcza - moc pobierana
>srednia/maksymalna (Wat):
>Intel P55 MMX 233 6.4/12.6
>AMD K6 MMX PR2-233 17.0/28.3
>Cyrix M2 MMX PR2-233 12.4/20.6
Sam zmierzyles?...Milo sie dowiedziec...Ale moc moca...co to ma dla
przecietnego zjadacza chleba?

>A co do nowego slotu Intela: wielokrotnie zmienialem plyte i procesor
>i zaobserwowalem nastepujaca prawidlowosc: jak ktos wyprodukuje nowy
>procesor, to trzeba wymienic plyte, bo cos nie pasuje. To sie zmienia
>podstawka pamieci, standard BUS-u, napiecie zasilanie, jakis jumper do
>mnoznika zegara itd. Wlasnie zmienilem plyte, bo nie miala napiecia
>2.9V :-(. Ta cala kompatybilnosc i standard podstawki to nie dziala!
Jak sie kupuje taniego gniota w postaci plyty firmy ktora nie mysli w
przyszlosc to pozostaje doplacac...Dobra plyta to podstawa...

>Pozdrowienia,
>
>Andrzej Popowski
                                _Pozdrowka Bartek
Ps. Wreszcie mila dyskusja...