Re: _Jaka_p=B3yta_pod_K6-200_

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_polbox.com)
Data: Sat 16 Aug 1997 - 15:16:36 MET DST

Fri, 15 Aug 1997 21:23:54 GMT bart_at_polbox.com (Bart McDiaz) pisze:

>Dla ciebie moze nie, tu ujawnia sie zasada, ze nie da sie zrobic
>procesora uniwerasalnego i przy tym taniego...Dla mnie kupno K6 200
>jest jedynym wyjsciem...

Ja sobie zakladam, ze kupno nowego procesora powinno dac 50%
przyspieszenie. W moim przypadku zamiana Pentim 133 na K6 200 to tylko
16 % zysku. Bede musial przetestowac Pentim MMX i Cyrixa, ale na razie
nie mam dojscia.
Wlasnie przeczytalem w PC Kurierze, ze Intel obnizyl ceny procesorow
od poczatku sierpnia, Pentim 233 MMX spadlo o 35% al P 200 MMX o 49%
AMD zapewne zareaguje, a ja troche poczekam :-)

>Sam zmierzyles?...Milo sie dowiedziec...Ale moc moca...co to ma dla
>przecietnego zjadacza chleba?

Przepraszam, powinienem podac skad cytuje, to sa dane producentow,
ktore przytaczam za czasopismen CT 8/97. Moc, a szczegolnie duza moc
oznacza wysoka temperature, ryzyko przegrzania, zawieszen i skrocenia
zycia CPU (chociaz i tak prawdopodobnie wymienisz go wczesniej).
Temperatura szkodzi nie tylko CPU, ale i otoczeniu. Dodatkowo grzeja
sie stabilizatory, co tylko pogarsza sprawe. Ogolnie mowiac siada
niezawodnosc komputera.

Ja testowalem AMD moze godzine (teraz lezy w szufladie). Jest troche
grubszy niz Pentim i radiatory, ktore mam nie pasuja. Udalo mi sie
prowizorycznie zamontowac wiatrak, a test wykonywalem z palcem na
wylaczniku, bo radiator mial tendencje do spadania. Z radiatorem
nagrzewal sie mocno, przy byle awarii na pewno przekroczy 70 stopni na
obudowie, co jest maksimum podawanym przez producenta.

>Jak sie kupuje taniego gniota w postaci plyty firmy ktora nie mysli w
>przyszlosc to pozostaje doplacac...Dobra plyta to podstawa...

Kazda plyta po pol roku jest gniotem. Kiedy sie pojawily pierwsze
plyty z napieciami 2.9V i 3.2V pod K6? Miesiac, dwa temu? AMD w
dokumentacji podaje, ze korzysta z pinu BF2 do ustawienia mnoznika
szyna/cpu na wartosci 4 do 5.5. Moja nowa plyta nadal tego nie ma.
K6 266MHz juz nie bedzie pasowac, ale to mnie nie martwi :-).

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski