Re: _Jaka_p=B3yta_pod_K6-200_

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 15 Aug 1997 - 15:05:29 MET DST

Och. A jakiez to bledy kolega ma na mysli i w jakich operacjach mu one
tak bardzo przeszkadzaja? :)

Socket8 jest opatentowany i za kazda plyte glowna lub uklad pasujacy do
takiej podstawki producent musi uiscic Intelowi pewna niewielka oplate.
Moze stad wynika takie uwielbienie dla Socket7? :> Slot1 nie jest
opatentowany, zas procesor do niego przystosowany i korzystajacy
chociazby z DIB potrafi tak na dzien dobry potroic przepustowosc
magistrali pamieci i I/O. Jak wielki to ma znaczenie i jak wielkim bledem
jest inwestowanie w Socket7 okaze sie juz niebawem przy okazji AGP. Dlugi
zywot? 286 tez jeszcze czasem spotkac mozna, a to juz dobrych kilkanascie
lat :> Stwierdzenie, ze Socket8 przegrywa z K6 jest niepowazne. Czy ty
czlowieku testowales choc przez chwile PentiumPro/II vs. K6 w systemie w
pelni 32-bit (NT, OS/2, Linux, FreeBSD...)? I czy nie widzisz, ze Intel
JEST DWUKROTNIE WYDAJNIEJSZY przy tym samym zegarze przy wszystkich
operacjach? I czy nie widzisz 4-6x silniejszego koprocesora? Ja rozumiem:
jakbym mial potrzebe posiadania silnej maszyny dla Win95 do Corela i
Worda, to pewnie wybralbym K6, ale moje potrzeby sa nieco inne i wymagam
od komputera by byl nieco bardziej uniwersalny, a przede wszystkim
szybszy, chlodniejszy i bardziej niezawodny :>

Dokladnie! Dla przecietnej sekretarki co uzywa 95, Worda, Corela, Excela
i jszcze czasem wieczorem jej dzieciak chce sobie po Internecie polazic
K6 JEST LEPSZYM PROCESOREM. Nie jednak dla programisty, wymagajacego
gracza, hardwar-mana, powaznych zastosowan (32-bit, a takze CADy i prace
graficzne wymagajace duzej przepustowosci po pamieci lub/i koprocesora),
gdzie nawet zwykly Pentium (nie mowiac o MMX) moze zachowywac sie lepiej.
Wstawienie do takich zastosowan PentiumPro/II daje nieosiagalny jak na
razie dla AMD/Cyrixa poziom wydajnosci.

Wymiana plyty czeka natomiast nas wszystkich juz pod koniec roku. AGP i
karty tego standardu pojawia sie juz naprawde niebawem, poza tym
przewiduje, ze w polowie przyszlego roku SDRAM bedzie rownie popularny
jak obecnie EDO. Bo (zwlaszcza przy wiekszych czestotliwosciach) JEST
szybszy, inna rzecz, ze 80% uzytkownikow nawet nie bedzie potrafilo
wykazac ani odczuc tej roznicy :> Ale przynajmniej polowa uzytkownikow
nie odczuje wymiany 486 na PentiumPro... Zapewniam.

karpio