Re: He, he The End

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 13 Aug 1997 - 13:58:29 MET DST

On 11 Aug 1997 15:39:19 +0200, abra_at_polbox.com (Andrzej Abraszewski)
wrote:

> [...]
>
>1. 1000*1000 bajtow (casus pojemnosci HDD podawanej przez producentow)
>2. 1000*1024 bajtow (casus pojemnosci dyskietek 1.44 MB)
>3. 1024*1024 bajtow (casus pojemnosci HDD wynikajacej z obliczen na bazie 2^20)
>
>I inne niescislosci wynikajace wlasnie z tego, ze piszacy (szczegolnie, gdy nie
>jest w "temacie") popelnia bledy wynikajace z braku rozumienia (czy znajomosci)
>podstawy liczenia - jak to ladnie okresliles - (klasyczne juz 33.6 Kbps, czy inne
>przedstawiane przeze mnie na tej liscie). Bo wlasnie nie sa narzucone arbitralnie.

 Owszem, zgadzam sie ze powstaja pewne niescislosci zwiazane z checia
przedstawienia czegos wiekszym niz jest w rzeczywistosci - jednak
tworzenie nazw dla wszelkich mozliwych kombinacji jest nieco uciazliwe
i w praktyce nie do zapamietania ( gdy bede mial w instrukcji obslugi
embajty lub inne i tak zawsze bede musial sprawdzac co to dokladnie
znaczy ), a wyobraz sobie, ze dolozymy jeszcze jakies jednostki w
oparciu o np. system szesnastkowy - wtedy chyba bedziemy musieli
przejsc na chinski alfabet. Mam wiecej bezsensownych pomyslow, ktore
na pewno znajda zwolennikow: wprowadzmy dziesieciobitowe bajty i
nazwijmy je jakos inaczej !

> Pozdrawiam
> A.A.
>
>PS.
> ad1. 1 MB ( 1 Megabajt
> ad2. 1 kK ( 1 kiloKABAJT)
> ad3. 1 M ( 1 EMBAJT)

 Niech zyje milion czterdziesciosiem tysiecy
piecsetsiedemdziesiecioszescio bajtowy Megabajt !!!!

rowniez pozdrawiam

milosz danielewski