Re: He, he The End

Autor: Andrzej Abraszewski (abra_at_polbox.com)
Data: Mon 11 Aug 1997 - 15:52:16 MET DST

MD - Milosz Danielewski vs AA - Andrzej Abraszewski

MD> Nie ma tu zadnej niejednoznacznosci. MB=1024KB=1024^2B.
MD> Megabajt=1024Kilobajtow.

AA> Zych ;-)).
AA> Znowu to kilo i mega !. A to K i M !!!!

MD> Dlaczego probojesz na sile wcisnac do terminologii system dziesietny?

Niczego nie probuje na sile.

MD> M, K, mega, kilo - te przedrostki okreslaja rzad a nie konkretna
MD> wartosc - zaleza od podstawy liczenia a nie sa arbitralnie narzucone.

OK. I dzieki takiemu podejsciu mamy trzy rozne MEGABAJTY !.

1. 1000*1000 bajtow (casus pojemnosci HDD podawanej przez producentow)
2. 1000*1024 bajtow (casus pojemnosci dyskietek 1.44 MB)
3. 1024*1024 bajtow (casus pojemnosci HDD wynikajacej z obliczen na bazie 2^20)

I inne niescislosci wynikajace wlasnie z tego, ze piszacy (szczegolnie, gdy nie
jest w "temacie") popelnia bledy wynikajace z braku rozumienia (czy znajomosci)
podstawy liczenia - jak to ladnie okresliles - (klasyczne juz 33.6 Kbps, czy inne
przedstawiane przeze mnie na tej liscie). Bo wlasnie nie sa narzucone arbitralnie.

I co ?.Powinnismy to uznac za normalne.
A moja propozycja to wszystko rozwiazuje. I nie narzuca niczego arbitralnie lecz
powoduje, ze dana wartosc wynika JEDNOZNACZNIE z kontekstu. Tyle, ze jak zdaje sobie
sprawe, niemozliwe jest jej wdrozenie (marginalny zasieg jak i zainteresowanie dyskusja).

              Pozdrawiam
                           A.A.

PS.
    ad1. 1 MB ( 1 Megabajt
    ad2. 1 kK ( 1 kiloKABAJT)
    ad3. 1 M ( 1 EMBAJT)

i jest jednoznacznie dla kazdego z przypadkow.

                            A.A.