Re: He, he The End

Autor: Andrzej Abraszewski (abra_at_polbox.com)
Data: Thu 14 Aug 1997 - 16:53:19 MET DST

> producentow)
> bazie 2^20)

A milosz danielewski na to :

> [...]
> przedstawienia czegos wiekszym niz jest w rzeczywistosci - jednak
> tworzenie nazw dla wszelkich mozliwych kombinacji jest nieco uciazliwe
>
> i w praktyce nie do zapamietania ( gdy bede mial w instrukcji obslugi
> embajty lub inne i tak zawsze bede musial sprawdzac co to dokladnie
> znaczy ), a wyobraz sobie, ze dolozymy jeszcze jakies jednostki w
> oparciu o np. system szesnastkowy - wtedy chyba bedziemy musieli
> przejsc na chinski alfabet. Mam wiecej bezsensownych pomyslow, ktore
> na pewno znajda zwolennikow: wprowadzmy dziesieciobitowe bajty i

No to ja odpisuje co nastepuje:

A tabliczka mnozenia (tak na boku to mam sposob na mnozenie dwu cyfr
wiekszych od 5 i to na palcach - trzeba tylko umiec mnozyc w pamieci
cyfry <5
i takowe dodawac).
Uczyles sie na pewno w szkole chemii. Popatrz za pomoca kilku symboli
(C,H,N,O...) zdefiniujesz cala chemie organiczna (miliony zwiazkow).
I nikt Ci nie kaze sie kazdego z nich z osobna nauczyc. Pare regul.
C2H5OH jakie to proste .Wystarczy zapamietac bitwe pod Grunwaldem ;-).
A muzyka - gama,pare nutek i nieskonczona ilosc utworow muzycznych.
A biochemia - cztery litery A,C,G,T-64 slowa (trzyliterowe) - DNA-...

Pare symboli, przepis i chec stosowania - to juz WIEDZA.

Czemu mamy z niej rezygnowac. Od tego momentu to juz by mozna napisac
cala powiasteke filozoficzna (ale to nie ta grupa).
Nie z naszej winy ktos tam wymieszal dwa systemy liczenia do opisu
pewnych
produktow. Inny jeszcze, byc moze za Twoja propozycja dolozy inne
systemy
liczenia (osemkowy,szesnastkowy itd) czy bajta dziesieciobitowego
(wlasciwie
to bajt juz moze byc (jest) n-bitowy).
W porzadku, jesli taki zapis bedzie konieczny to bedziemy sie musieli z
nim
pogodzic. Ale daj Boze by, ktos jednak nad tym posiedzial, przemyslal i
znormalizowal ale juz na etapie wdrazania a nie gdy powstanie zamet.
Bo wtedy pojawic sie moze jeszcze jeden taki co napisze "KABAJT i ..."
;-)
i byc moze wtedy, majac jako wsparcie archiwum listy PECET bedzie musial

mocniej podgrzac krew (te docierajaca do mozgu) uczestnikow listy
dyskusyjnej.

> Niech zyje milion czterdziesciosiem tysiecy
> piecsetsiedemdziesiecioszescio bajtowy Megabajt !!!!

Niech zyje - milion bajtowy, Megabajt
Niech zyje !!!
Niech zyje !!! ;-)

            Pozdrawiam