Re: TX czy 440FX

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_macro.ds2.pg.gda.pl)
Data: Fri 01 Aug 1997 - 00:17:06 MET DST

On 31 Jul 1997, Andrzej Karpinski wrote:

> No bo wynika to z zastosowan do jakich uzywa sie PPro... Wlasnie servery
> gdzie utralta danych (z powodu dowolnego - walnietych SIMMow czy, jak to
> bylo, fluidow orbitalnych :>>> czy innych bzdur) moze kosztowac. Jednak
> stosowanie ECC we wszystkich komputerach, a juz zwlaszcza w popularnych
> to chyba jednak przesada... Zreszta popatrzcie na PentiumII - dopiero w

 Otoz to. Moja wypowiedz dotyczyla chipsetu HX, ktory zostal przez Intela
zaprojektowany do celow serwerowych, co bylo wystarczajacym powodem, aby
nie zgodzic sie z przdmowca, ktory twierdzil, jakoby ECC nie mialo obecnie
znaczenia. Zreszta we wspomnianym przeze mnie przypadku, ow ECC swoja
role spelnilo. Zwlaszcza, ze przeklamanie jednego bitu w pamieci w czasie
polrocznej nieprzerwanej pracy maszyny, zdecydowanie nie swiadczy o
niesprawnosci sprzetu, a raczej o wplywie np. promieniowania kosmicznego.

> Moze inaczej: zbyt popularnych, by mialo to znaczenie. We firmie mam
> server z ponad 200 dni uptime na podkreconym procesorze, magistrali 75MHz
> i zwyklych kosciach EDO bez zadnych ECC. Chodzi na nim caly system
> sprzedazy, kasy fiskalne, magazyn... Sprzet NAPRAWDE sie nie sypie w
> chwili obecnej, wystarczy odpowiednio wysoko postawic sobie poprzeczke.

 A skad wiesz czy przez ten czas Ci sie gdzies ze dwa-trzy bity nie
przeklamaly? Przeciez mogles miec szczescie i moglo trafic w obszar nie
zaalokowany albo w taki, ktory zostal ponownie zapisany przed najblizszym
odczytem.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +