Re: Quantum to badziewie !

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 29 Jun 1997 - 22:30:59 MET DST

On Sun, 29 Jun 1997 08:14:22 GMT, stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl (Janusz
Kolodziej) wrote:

>Karpio juz nabawil sie fiksacji na punkcie WD. A ja kupowalem i dyski WD
>i ich karty graficzne i inne podzespoly i uwazam ze to wszystko bylo/jest
>do d*y w porownaniu z produktami innych czolowych firm.
>Nie jest problemem zrobienie czegos co przewyzsza parametrami
>produkty konkurencji ale ma 5x wieksza awaryjnosc i 10x krotsza zywotnosc.
>(To o dyskach, bo inne podzespoly zawsze mieli kiepskie).

Tym razem Ty przeginasz. Za wyjatkiem ostatniego roku, to Caviary zle
nie byly. Moze i mialy 5x wieksza awaryjnosc, ale jakie to ma
znaczenie czy na 10000 dyskow pada w ciagu roku 50 czy 10? Margines.
Z zywotnoscia tez nie przesadzaj.
Ja natomiast twierdze, ze Caviary sa przereklamowane. Zdobyly
zasluzona opinie w czasach 200-250MB, gdzy faktycznie ich dyski
byly znacznie szybsze [czytaj: wszyscy konkurenci cos piep**** rowno],
a potem jakos zawsze tak sie dzialo ze byl model konkurencji co
caviara przewyzszal lub niewiele ustepowal. Seagate od dluzszego czasu
tez robi zadziwiajaco szybkie dyski.

>A poza tym - jak Caviary sa takie dobre to dlaczego:
>1. nikt kto sie troche zna na sprzecie nie chce ich kupowac

Rok temu? No coz - chcesz sobie popsuc opinie to kupuj dyski
ktorych polowa wraca po tygodniu do wymiany :-).
Takie doswiadczenie owocuje niechecia na dlugo, mimo ze jakosc sie
polepszyla.

>2. Kazdy kto je jednak kupil wiecej juz tego nie robi

Tez zalezy. jak sie nadzial rok temu to moze. Jak kupowal trzy lata
temu to pewnie teraz rozglada sie za nastepnym caviarem znacznie
wiekszym..

>3. Regularnie od paru lat musza sie reklamowac we wszystkich czasopismach,
> co i tak nie odnosi zadnego efektu.

Jak to nie odnosi? Siegnij do www.wdc.com i zobacz tylko jedno -
obroty w ostatnich latach.
Jeszcze sie nie nauczyles ze w tej branzy nie ma znaczenia jakosc
produktu, naprawde liczy sie jakosc reklamy?

J.