Re: Oki Page 4W - opinie

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Thu 19 Jun 1997 - 13:40:38 MET DST

On 19 Jun 97 at 11:29, in "Re: Oki Page 4W - opinie" message, Tomasz
Jarnot wrote:

> Co ty drukujesz ze ci wychodzi tylko 600-800 stron? Chyba
> calostronicowe fotografie...

Otóż nie - normalne wydruki z procesorów tekstów + PCX'y
(czarno-białe rysunki konturowe) - wszystko przy niskim zaczernieniu.

> W jaki sposob ? Otwieralem te drukarke wiele razy nic sie nie
> stalo...

Jeśli otworzysz pokrywę, to zobaczysz taką piękną zieleń ponad
ampułką z tonerem. To jest właśnie zespół bębna światłoczułego. Z
doświadczenia z kserografami wiem, że taki nie osłonięty bęben jest
bardzo wrażliwy na wszelkie zanieczyszczenia - nie bez powodu w
maszynach powielających i drukujących w oparciu o taką technikę
bębny są albo niedostępne (chociaż można się uprzeć, wszak dla
chcącego nic trudnego) dla użytkownika (np. kserografy Canon'a),
albo chronione swoim położeniem przed bezpośrednim wpływem
użytkownika (drukarki HP - bęben widoczny dopiero po wyciągnięciu
całego zespołu). Ich ochrona ma jeszcze i ten sens, by nie były
wystawione na działanie światła, a w OKI po otwarciu pokrywy ...

> Czy ta teza jest poparta jakimis przykladami z zycia ?

Niuansami technicznymi - patrz wyżej!

> Rany w czym wy ludzie drukujecie? Walczylem z ta drukarka przez
> bity miesiac jak opetany drukujac ze wszystkiego co sie tylko dalo i
> jakos dzialala calkowicie bez problemow.

To dziękuj Bogu! A swoją drogą: czy zmusiłeś OKI pod Win 95 do druku
fontów ATM?

> A nie mozna bylo skanera podlaczyc przez drukarke ?

Podłączyć można tylko przez skaner (jeśli ma się tylko LPT1:), bo
przecież drukarka nie jest przelotowa!

> Kosztujaca 2 razy wiecej :)

Zaraz, zaraz: jakie dwa razy - wszak HP 5L można dostać już za 1500
PLN, a ta cena musi jeszcze spaść. Co do kosztów eksploatacji i
jakości druku, to porównań dokonywałem z HP 4L i 5L (300 dpi), HP 5P
(300 i 600 dpi) oraz HP 6P (300 i 600 dpi).

> Wszystko co jest tanie nie bedzie spelnialo najwyzszych wymagan - z
> tym musisz se zgodzic. Ale ja uwazam, ze OkiPage jako drukarka do
> czysto domowych zastosowan nadaje sie idealnie i jesli ktos nie
> potrzebuje koloru to najlepiej zainwestowac wlasnie w nia.

Tu może masz rację, ale swoje zdanie opieram na doświadczeniach z
prawie rocznej eksploatacji w warunkach zakładu liczącego 10 osob
drukujących na tej drukarce (przy czym większość z nich korzysta
jednak z HP 5P) - wierz mi jednak, że na razie więcej nas kosztują
strony z OKIPage, niż z HP 5P!

> Poza tym dochodza takie zalety jak wieksza szybkosc wydruku,
> bezproblemowy druk np. na folii ( atrament lubi sie rozlewac ),

a OKI drukuje na folii tak, że pożal się Panie Boże - raz próbowałem
i nigdy więcej: wszystkie folie robię tylko na HP 5P. Różnica jest
bardzo widoczna.

> Pamietaj, ze pytanie bylo o porownanie OkiPage i HP690 - wiec nie
> mieszaj w to nagle innych drukarek bo zaraz ci znajde cos lepszego
> od HP 5L i wtedy bedzie dopiero afera....

Jest tylko jedno ale! Biednego nie stać na tanie rzeczy(!), bo
ostatecznie są one bardzo drogie (tak niestety jest i w przypadku
atramentówek, jak i OKI. Niestety, nie do mnie należała decyzja o
kupnie tej ostatniej, ale na drugi raz będę już miał na takie
podejście do tematu baczne jedno oko. Drugim zaś dobrze się przyjrzę
jakości i solidności wykonania, bowiem przy NEC'ach serii 6** i 8**
oraz Panasonic'ach 6**** OKIPage wygląda jak zabawka - nieciekawa,
ale za to tania, co nie oznacza, że trwała.

Przemysław

PS. I na pożegnanie: nie zabieraj się do OKI bez 16 MB na pokładzie!
(co dla niektórych, zwłaszcza prywatnych użytkowników nie zawsze jest
- choć to krótkowzroczne - regułą)
                   Dr. Przemyslaw Rachowiak
 Department of Systematic Zoology, Adam Mickiewicz University
            Fredry 10, 61-701 Poznan, P O L A N D
      phone: (48)(61) 852 34 96, fax: (48)(61) 852 36 15
 mailto:rachp_at_hum.amu.edu.pl http://hum.amu.edu.pl/~rachp/
      Polish characters? Only ISO-8859-2 (ISO-Latin-2)!