Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 15:34:50 MET DST

Łukasz Staszczak <boiler_at_rexio.uci.agh.edu.pl> wrote:

>Najbardziej nasuwa mi się rozwiązanie 10Base5 czyli "gruby Ethernet".
>Ma zasięg właśnie 500 metrów i jest oparty na kablu koncentrycznym,
>tylko grubszym niż zwykle spotykany w Ethernecie. Więcej szczegułów Ci
>nie udzielę bo nigdy nie budowałem takiej sieci. Koszty : kabel (nie
>wiem w jakiej cenie) i dwie karty sieciowe (też nie wiem :( )

>Pozdrawiam
>Łukasz

gruby ethernet ? nie dosc ze jest trudno isiagalny, kosztuje
jakies kosmiczne pieniadze, to jeszcze z osprzetem sa problemy,
bo ten osprzet tez jest trudny do zdobycia. na takie odleglosci
nikt sie nie bawi w jakies ethernety, lecz w swiatlowod. ale to
nie na kieszen szarego zjadacza. Do rzeczy:

Mozna kupic koncentrator BNC, za ok 500zl. Maksymalna
dlugosc kabla ethernet w/g. norm to max 200metrow (180 costam).
tak wiec potrzebne sa dwa takie urzadzonka. daje to
180*3=540 metrow. takie cos mozna przedluzyc juz tylko
o jeden segment wiecej, czyli daje to max. 720 metrow, i wiecej
ani centymetra bo zdechnie.

pozostaje jeszcze kwestia do kogo podpiac zasilanie tych urzadzonek
(takie male pudeleczka wielkosci zeszytu, grubosci 5cm.

na taka odleglosc to niestety bedzie kosztowalo, tak ze jak juz
ktos ma sie w to babrac, to lepiej poszukac wieksza ilosc chetnych.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |