Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Łukasz Staszczak (boiler_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 15:00:20 MET DST

Bogdan Kwietniak wrote:

> Czolko!
> Znajomy ma nastepujacy problem: zamierza polaczyc sie z drugim
> znajomym, ktory mieszka ok.500m dalej. Jak to zrobic? Wskazane bylyby
> dosc konkretne porady. Bo zarowno on, jak i ja nie mamy na tym polu
> zadnego doswiadczenia.
>
> Bogdan

Najbardziej nasuwa mi się rozwiązanie 10Base5 czyli "gruby Ethernet".
Ma zasięg właśnie 500 metrów i jest oparty na kablu koncentrycznym,
tylko grubszym niż zwykle spotykany w Ethernecie. Więcej szczegułów Ci
nie udzielę bo nigdy nie budowałem takiej sieci. Koszty : kabel (nie
wiem w jakiej cenie) i dwie karty sieciowe (też nie wiem :( )

Może się któryś z listowiczów wypowie co do szczegułów a jak nie to
ratuje lista pl.comp.networking

Pozdrawiam
Łukasz