Re: Jak to scalic?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 15:43:59 MET DST

Bogdan Kwietniak <valusia_at_hotmail.com> wrote:
>Czolko!
> Wszyscy chca dzielic dysk na partycje, a ja chce polaczyc.
>Sytuacja jest taka. Na dysku sa dwie partycje: 200MB i 1400MB.
>Ta druga zostala dawno temu podzielona na 200, 200, 500, 500 MB.
>Obecnie chcialbym skleic do kupy te dwie czesci ^^^^^^^.
>Czego do tego uzyc? Probowalem PartitionMagic, ale nic rozsadnego tam
>nie znalazlem.
>
> Bogdan

1.zapisz sobie jakims narzedziem obraz partycji na dyskietke.
  na wszelki wypadek dyskietke startowa tez zrob.
2.przechowaj gdzies zawartosc partycji ktore chcesz usunac.
3.zdejmij obydwie te partycje
4.w powstalej dziurze zaloz nowa partycje.

DOSowy fdisk pewnie ci na to nie pozwoli. ale liuxowy fdisk
powinien sobie poradzic bez wiekszych zazalen. wystarczy ze
sciagniesz sobie z sieci dwie pierwsze dyskietki instalacyjne
do linuxa. pierwza nazywa sie BOOT, druga to ROOT.

wada tego rozwiazania to punkt 2, czyli koniecznosc wyczyszczenia
tych partycji.

Jesli chodzi o partition magic, nie uzywalem go.
ale sprobuj zdjac calkowicie mniejsza partycje, a potem
powiekszyc ta druga korzystajac z pustej przestrzeni.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |