Re: Jak sie polaczyc (500m)?

Autor: Przemek Raczek (przemek_at_radio.com.pl)
Data: Mon 16 Jun 1997 - 10:23:54 MET DST

Bogdan Kwietniak wrote:

> Czolko!
> Znajomy ma nastepujacy problem: zamierza polaczyc sie z drugim
> znajomym, ktory mieszka ok.500m dalej. Jak to zrobic? Wskazane bylyby
> dosc konkretne porady. Bo zarowno on, jak i ja nie mamy na tym polu
> zadnego doswiadczenia.

Masz kilka mozliwosci:

1. Radiomodemy

    Wada rozwiazania jest mala predkosc tranmisji (silnie zalezy od
radia i pasma na ktorym dzialasz)
    o transferze plikow raczej zapomnij. No i koszt radia (na CB to za
duzo nie podzialasz)
    Pozwolenia, licencje, oburzenie srodowiska zajmowaniem kanalu i tym
podobne klody pod nogi.

2. Modem telefoniczny

    Tu sam pewnie wiesz co i jak

3. Siec

    Jesli masz mozliwosc pociagniecia kabelka np. cienkiego ethernetu to
ciagniesz (przy 500m konieczne
    bedzie wzmocnienie i regeneracja sygnalu po drodze). Koszt kabla
monstrualny. Ale masz 10 Mbitow.
    Poszukaj jeszcze jednego kumpla, ktory mieszka miedzy wami, bedzie
latwiej.
    Jesli mieszkasz na osiedlu to zapomnij , administracja sie w zyciu
nie zgodzi na podwieszanie drutow
    Mozna sobie pociagnac w studzienkach kablowych Telepsa ale musisz
miec znajomych i zabulic.
    A legalnie to chyba sie nie da w ogole.

   U mnie na osiedlu jest minisiec, ktora zalozyli kumple. Jest 6
komputerow polaczonych cienkim etherntem
   Lacznie okolo 400 m tyle ze w dwu blisko siebie polozonych blokach
(wisi jeden kabelek niedzy dachami)
  Kiedys planowalem sie do nich podlaczyc ale spasowalem.
  Chyba jedynym jak narazie realnym sposobem na taka odleglosc (mam do
nich ze 300m) jest modem.

Pozdrowionka

--
Przemyslaw Raczek