Re: Uziemienie monitora

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Sat 24 May 1997 - 00:33:06 MET DST

Piotr Gasior <service_at_klimat.gda.pl> napisał(a) w artykule
> Widze, ze zmieniasz poglady blyskawicznie

Nie zmieniłem zdania. Zapewne nie zauważyłeś pewnych skrótów myślowych.
Jak widać do urządzeń w których się grzebie nie proponowałem stosowania
uziemienia - "(w zakładzie tymbardziej bo tam grzebie się w urząrzeniach
nie uruchomionych i do tego przed próbą klasy izolacji więc może "walnąć" i
to nieźle) to trafo separujące jest rowiązaniem jedynie słusznym". Czy tu
jest mowa o uziemieniu? Użycie słowa "generalnie" należy traktować jako
formę grzecznościową.

> Wiec jak to jest? Uziemniamy i grzebiemy czy na odwrot.

Skąd te wątpliwości?

> Oczywiscie masz prawo do podzialu urzadzen na te w ktorych sie grzebie
> i na reszte oraz stosowanie wlasnych kryteriow bezpieczenstwa.

Pewnie, że mam. Dawno temu były inne kryteria bezpieczeństwa i dzisiaj
można się z nich tylko pośmiać (patrz instalacja w moim mieszkaniu)

> Inni dziela na ladne i brzydkie, duze i male... etc.

Tak dzielą wszyscy.

> Jednak obiektywnie (PN/E) takie podzialy nie maja znaczenia.Jezeli
> zdecydowalismy sie na dany srodek ochrony pporaz., to urzadzenie/obwod
> musi spelniac okreslone warunki niezaleznie czy bedziemy w nim
> grzebac czy nie.

Instalacja w moim mieszkaniu też spełniała określone warunki.

> Stosujemy inny srodek ochrony przeciwporazeniowej oprocz separacji i
> izolacji stanowiska.

Jaki?

> Zgoda. Ale nie mowmy wtedy ze zastosowano ochrone pporaz. poprzez
> separacje.

A jak nie to co?

To co podkreśliłeś nie znajduje się nawet w jednym zdaniu i nigdzie nie
napisałem, że jak się grzebie w urządzeniu to trzeba je uziemiać. Uziemiać
trzeba aparaturę pomiarową bo część z niej zdecydowanie tego wymaga i do
tego właśnie potrzebne to własne uziemienie z ogródka. Funkcji ochronnej i
odkłócającej uziemienia nie da się rozdzielić.

Sylwek Orlik