Re: Linux Wars was: Linux kontra swiat

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 21 May 1997 - 09:17:34 MET DST

Dnia Mon, 19 May 1997 13:20:24 +0200, Robert Jaremczak napisał(a):
>stach_at_amk.rmnet.it wrote:

[...]

>Patrz przyklady z XFree, mnie to one odrzucily od linuxa.

Czemu? Może jakaś stara dystrybucja, co podrzuciła twm-a? A może inny typ
problemów?

>Nie jest on poza tym taki szybki, w obsludze ekranu tak tekstowego
>jak graficznego jest wolniejszy nisz dosy i windozy, mierzylem czas.

Ciekawe... Pewnie jakieś dziwaczne karty... Gdzie nie sprawdzałem, to w
trybie tekstowym Linux bił windozę że aż miło, a DOS-a trochę mniej, ale
jednak :)
Jeśli chodzi o prędkość obsługi trybu graficznego, nie dostrzegłem
znaczących różnic...

>Moze dla ludzi unixa obsluga programow jest intuicyjna ale dla
>mnie wszystko co udaje w linuxie perlnoekranowy interface, jak edytory,
>ma koszmarne oblozenie klawiatury.

Jeśli bierzesz vi, jeśli w ogóle o nim nie masz pojęcia, to nic dziwnego. Są
edytory o normalniejszej klawiszologii (joe,pico, mnóstwo pod X-y itp.)...

>Jest to pewnie scheda z czasow terminali gdzie nie bylo DEL,HOME,END
>itp. itd.

W przypadku vi - częściowo tak.
W pozostałych - złe skonfigurowanie.

>Moze jest stabilny ale jego "surowosc" obslugi i topornosc zniechecaja.
>Nie interesuje mnie system sam w sobie ale jego uzytecznosc i komfort
>obslugi.Nie ma nic do czego linux moglby byc mi niezbedny.
>Chcialem z ciekawosci przyjzec sie mu, autentycznie bylem
>zainteresowany ale stwierdzilem, ze jest przereklamowany.

Na pewno nie bardziej od windozy. To jest fizycznie niemożliwe :)

>Moze nie jest zly ale , per saldo, uciazliwy bardziej niz przydatny.

Po prostu albo miałeś pecha (wziąłeś starą dystrybucję itp.) albo zawiniło
lenistwo ;)

Pozdrówka,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|