Re: Linux Wars was: Linux kontra swiat

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 19 May 1997 - 17:28:51 MET DST

Robert Jaremczak <jaremczak_at_hotmail.com> wrote:

>Czesc.
>Mialem naprawde szczera chec porobic cos w linuxie bo jest szansa
>zrobic cos na dziewiczym terenie, jednak stare nawyki robia swoje.

skoro ci przeszkadzaja stare nawyki, to sie pozbadz starych nawykow :)
co napisalem, to napisalem. ale ja tez mam nawyki. np. ciagle pisze NC
jak chce uruchomic dosowy manager okien. dlatego zrobilem sobie
krotkiego batch'a ktory mi odpala Dos Navigatora :) o niebo lepszy.
coz zszedlem z tematu, to tak nawiasem. juz wracam :)))

>Microsoft (ktorego nie lubie a BG gardze) przyzwyczail mnie do tego,
>ze pewnych rzeczy nie zauwazam bo robia sie same i jak potem musze
>je robic to szkoda mi czasu.

to jest tylko pozorny zysk czasu --- te nawyki. a przestawic sie wcale
nie jest tak trudno.

>Probowalem w zyciu chyba wszystkich systemow na PC jakie wychodzily
>od Dos'a 3.x. Linux dobrze sie zapowiada ale taki siermiezny, ze strach.

co ? siermiezny ? hehehe :))) ludzie ktorzy sie przesiadaja z solarisow
i HP-UX wcale tak nie twierdza :)

>Ja wogole jestem zmienny w podejsciu do OS'ow i dlatego pewnie
>linuxa nie raz wyproboje ale recznie wypelniac tabeli do clock chipa
>nie zamierzam, taki niski poziom to juz przesada.

przesada nie przesada, ale to jest mozliwe. masz kupe szczescia brachu.
juz porobili tekstowe, ale z menu programy konfiguracyjne, w ktorych
wystarczy niczym malpa pokazac kilka interesujacyc pol i po krzyku :)
ale tak naprawde. jesli uzywasz programu xf86config, to w zasadzie
i tak nie musisz recznie wklepywac tych tabelek clock chipa. chyba
ze trafisz na jakas powazna trudnosc. ale one sie zdazaja tylko z naprawde
nietypowymi kartami.

>To tak jakbym programowal chipset plyty glownej na poziomie
>timmingow cyklu szyny.

w sumie racja. ale nie musisz tego robic. ja sie jednak ciesze ze taka
mozliwosc jest udostepniona, bo nie musze blagac malomiekkiego o byle
narzedzie do centrowania ekranu jak mam slaby monitor :)

>Pisuje w zyciu sterowniki do hardware ale wtedy znam je na wylot, a tu?
>Dzis mam Virge jutro Tsenga pojutrze nie wiem co i do kazdego mam
>podchodzic na tak niskim poziomie ?

>Pozdrawiam.
>Robert.

a kto ci kaze ? xf86config . poza tym mozesz sobie zrobic kopie
zapasowa tego pliku dla kazdej karty. nie wierze ze masz 50 roznych kart :)
pewnie maksymalnie 10 roznych siedzialo w twoim kompie, tak wiec
masz maksymalnie 10 konfiguracji ktore sobie trzymasz na boku tak na
wszelki wypadek.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |