Re: KABEL MIDI POMOCY

Autor: Tomasz Łukaszewicz (tlukasz_at_patrz.adres.w.moim.podpisie)
Data: Mon 19 May 1997 - 14:57:38 MET DST

Maciej Bartkowiak <mbartkow_at_et.put.poznan.pl> wrote:
>Mysle, ze nastapilo male nieporozumienie. Szkoda, ze nie napisales,
>jakiego
>oprogramowania i instrumentu uzywasz, latwiej byloby diagnozowac.

   Karta: SB AWE32 PnP
   Keyboard: Yamaha PSR-48
   Oprogramowanie: Windows 95 & Cakewalk Pro Audio 5.0

>1) opoznienia sa najpewniej zwiazane z samym windows, a nie karta jako
>taka.

   Byc moze, tym niemniej - tak, czy siak - jest to niedopuszczalne. Sam
nie jestem profesjonalnym muzykiem, wiec mi to niespecjalnie przeszkadza,
moglbym jednak sobie wyobrazic, ze ktos jest zawodowcem i wowczas takie
pojawiajace sie niekiedy cwiercsekundowe opoznienia dyskwalifikuja albo
Windows 95, albo karte. Jesli to wina Windows 95 to tym gorzej, bo
ostatno wsrod producentow programow muzycznych (i innych) zapanowala moda
na ten system...

>2) Co do Key Aftertouch to chyba nie jest to kwestia zubozonej
>implementacji MIDI a jedynie tego, ze wewnetrzny instrument wavetable
>nie obsluguje tego komunikatu. To jednak co innego.
>Do kazdego urzadzenia MIDI jest obowiazkowo dolaczana karta MIDI
>specyfikujaca DOKLADNIE jakie komunikaty sa odbierane, a jakie transmitowane.
>Zobacz, prosze, co tam pisza o AfterTouch.

   W istocie, pomylilem sie i przytoczylem dane instrumentu wavetable.
Niestety, o samym interfejsie MIDI nie ma w instrukcji mowy; sa tylko
funkcje rozpoznawane przez instrument.

--
Tomasz Łukaszewicz                    o         | ,,Jeszcze nigdy tak nie było,
Student MIMUW-u  tel. (0-22)6419146  o   ___    | żeby jakoś nie było.''