Re: KABEL MIDI POMOCY

Autor: Pawel Sikora (pawel_at_pmc.com.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 16:57:15 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> tyle ze rolanda mpu 401 nie dostanies tak latwo. chyba ze z odsprzedazy.
> a tanie klony GUS'ow sa do osiagniecia w kazdym sklepie :)
> te karty maja przynajmniej kolejke sequencera. przez co nawet jak
> procesor jest dobity, to muzyka nie traci rytmu i nie ma przeciagniec.
> Niestety nie wiem czy karta ta ma opoznienia przy zczytywaniu
> klawiszy z zewnetrznej klawiaturki. kurcze chyba od kogos pozycze i sprawdze.
> bo na SB niestety opoznienia sa, gdyz karta jest zle zaprojektowana.

Na tanich klonach GUSow jest to samo co na zwyklych GUS classicach i
max-ach
czyli UART 6850 czyli dokladnie to co na SB. - nalezy przez to rozumiec
ze nie sa kompatybline w jakikolwiek sposob z MPU401. Wymagaja wiec
driverkow
do SB.

Na SB 16 byla juz zgodnosc z MPU 401 w taki sposob ze adresy portow
takiego 6850
(deafultowo wsrod adresow 22x) byly zmapowane tez pod adresy takie jak
MPU 401
(30x lub 33x - bez fifo i zaawansowanych featur) - co dawalo mozliwosc
uzywania
softu do MPU 401.

Dopiero GUS Extreme i PnP maja MPU 401 takie jak w oryginale. (awe 64
tez chyba)

Przypomne jescze ze zaden GUS class./max/extrem/pnp oraz sb awe 16/32/64
ani
zaden inny tani wawetabel nie ma pelnego interpretera rozkazow midi.

Do takiej interpretacji jest konieczny porzadny programowany procesor np
m68000 i spotyka
sie to tylko w modulach typu waveblaster, turtle beach rio/maui, roland
soundcanvas
itd. - charakterystyczna cecha po ktorej mozna poznac czy karta/modul
jest
wyposazony w interpreter midi to to ze polacony z komputerem jest tylko
przez sygnaly
midi + ew. audio. Oczywistym wnioskiem jest cena zwykle > 3 Mzl.

Czy w Gusie czy w Awe interpretuje procesor pc-ta (chociaz zajmuje to
znikomy czas proca)
ale wynikaja stad wszelkie konsekwencje w systemach multitaskowych
(dosboxach pod w95/nt)
jak i w dosextenderach czyli braki/niezgodnosci/przerwy w dzwiekach.

PAwel/