Re: KABEL MIDI POMOCY

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 09:24:54 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org> wrote:
>Hello marekk_at_radar.iet.unipi.it!
>
>15 May 97 20:49, Marek Kaprynski -> do All:

>A co to jest karta "muzyczna" ? Dzwiekowa ? "Sound Card" ?

to ostatnie to karta dzwiekowa. a teraz def:

karta dzwiekowa: karta, potrafiaca generowac jakiekolwiek
analogowe dzwieki. do tego mozna zaliczyc wszystkie karty.

karta muzyczna: karta, ktora oprocz generowania dzwiekow potrafi
wydatnie pomoc procesorowi centralnemu w generowaniu muzyki.
takich kart jest juz duuuuzo mniej, i nie zaliczylbym
do tej kategorii zadnych kart majacych wylacznie synteze FM.
nie zaliczyl bym tez zadnej wersji sound blasterow.

>PC wcale nie musi miec karty _muzycznej_ do MIDI. Wystarczy interface midi.
>Sa takie - n.p. Roland MPU 401, - byly nawet robione u nas w kraju
>odpowiedniki...
>
> Pozdrowienia!
> Mariusz -=maVox=-

tyle ze rolanda mpu 401 nie dostanies tak latwo. chyba ze z odsprzedazy.
a tanie klony GUS'ow sa do osiagniecia w kazdym sklepie :)
te karty maja przynajmniej kolejke sequencera. przez co nawet jak
procesor jest dobity, to muzyka nie traci rytmu i nie ma przeciagniec.
Niestety nie wiem czy karta ta ma opoznienia przy zczytywaniu
klawiszy z zewnetrznej klawiaturki. kurcze chyba od kogos pozycze i sprawdze.
bo na SB niestety opoznienia sa, gdyz karta jest zle zaprojektowana.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |