Szyna 83 MHz - nastepna plyta.

Autor: stach_at_amk.rmnet.it
Data: Sat 03 May 1997 - 22:41:04 MET DST

On 1997-05-03 KARPIO said:
>Guzik prawda! Ani producent ani dystrybutor nie ponosi nigdy zadnej
>odpowiedzialnosci za wspolprace swoich produktow z urzadzeniami
>innych producentow. Bo tych urzadzen moze byc n-tysiecy i zawsze

Wiesz jak to brzmi? Zaczynalo sie od
niekompatybilnych wtyczek urzadzen
zewnetrznych (Commodore) poprzez
niekompatybilne oprogramowanie systemowe
a teraz mamy niekompatybilne BIOS'y
i plyty. Zauwaz, ze Twoja argumentacja
nie pasuje do mojego przykladu bo chipset'y
plyt moga byc takie same a sprzet nie jest
kompatybilny. Widac znowu tylko Taiwan
bedzie sie trzymal standardu bo to zapewnia
mu byt i zbyt :-)))

>Dostalbys takze na 100% kontroler SCSI ktory z rzeczona plyta
>glowna zadziala zapewniajac wydajnosc przynajmniej na poziomie tego
>co masz w tej chwili. Gdybys chcial razem w kupie nabyc elementy w

I musialbym od nowa sformatowac dyski co
zawieraja prawie 2GB waznych danych ...

>znosze, ale przynajmniej 50% problemow z zawieszaniem i wykladaniem
>sie windy wynika li tylko ze sprzetu marnej jakosci, na ktorym
>produkty malomiekkie z zalozenia nie powinny byc uruchamiane. A ze
>M$ wykorzystuje ta sytuacje i twoerdzi ze wszystko jest wina
>sprzetu - a to juz pozostaje jedynie podziekowac szanownym
>skladaczom, ze dali mu do tego podstawy...

Nie mam danych aby podawac takie statystyki ale
mialem mozliwosc stwierdzic, ze komputer, ktory
"swietnie pracowal pod DOS" nie nadawal sie do
zainstalowania Multiuser DOS 7.

>Wcale nie powinno. Standard nie istnieje, bo zaden produkt w 100%
>sie go nie trzyma. Problem w takim dobraniu istniejacych rozwiazan,
>zeby razem ze soba wszystko pracowalo.

Tego tez nie bylbym taki pewien. Jak sobie przypominam
w epoce 286/386 nie bylo takich klopotow z ISA ...

>Coz.. server na Soyo z kontrolerem SCSI na magistrali ISA. I Ty sie
>czepiasz TCH ze zla plyte kupiles? Zabawne w takim samym stopniu co
>i zalosne... ;->>

Moze dla Ciebie ale mnie trzymaja konkretne realia,
o ktorych nie masz pojecia bowiem nie mialem mozliwosci
zbudowania servera od nowa a tylko modernizacje istniejacego
w ograniczonym zakresie srodkow finansowych. Server, ktory
zastalem pracowal na 486DLC z 8MB RAM, dwiema kartami sieciowymi
ISA i systemem dyskowym SCSI (2xFujitsu 1GB) dla dwudziestu paru
uzytkownikow. Pracowal tak, ze nie dalo sie kopiowac duzych
zbiorow aby nie trzeba bylo po przerwaniu korzystac z VREPAIR.
Latwo jest medrkowac jak mozna sobie zazyczyc macierz RAID
plyte EISA czy obudowe ze zdublowanym zasilaczem ... Zreszta co
Ci bede tlumaczyl, Grzegorz Bodaszewski jest w podobnej
sytuacji wiec daruj sobie teoretyzowanie co by bylo gdyby ..
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:stach_at_amk.rmnet.it 22-24 CET
Fax: UNIPROJEKT Warszawa 48-22-673-11-67

`[1;37;47mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive