Modem do 1100 PLN...

Autor: stach_at_amk.rmnet.it
Data: Sat 03 May 1997 - 22:40:47 MET DST

On 1997-05-03 KARPIO said:

>A moze faktycznie jednak cos w tym jest ;) Bo czy tak zupelnie bez
>powodu od 10ciu lat wszyscy by klepali w kolko "US Robotics
>rulez"?! Opinie opiniami, a zobaczcie jak ludzie traktuja chociazby

Jest w tym sentyment do swietnych rozwiazan USR
w ubieglych latach (chociazby HST) ale nie mozna
wiecznie odcinac kuponow :-(((
Sportster jest modemem "dla mas" i jako taki nie
wyroznia sie niczym sposrod modemow robionych w
oparciu o Rockwell Chipset przez firmy z doswiadczeniem
w projektowaniu i oprogramowywaniu modemow.

>Swietnie ze wspomniales o walnietych Sportsterach. Zobacz jak dlugo
>byly na rynku i co USR robil zeby nie stracic zaufania uzytkownikow
>oraz ile go to kosztowalo... Mysle ze wiecej niz taki Cardinal
>przez dwa lata zarabia ;))

Dostatecznie dlugo, zeby wywolac lawine listow
w konferencjach a jak sie nie chce stracic marki
to niestety sporo kosztuje naprawianie bledow.

>mimo iz inne modemy nieraz sie poddawaly. USR to jedna z
>najwiekszych firm zajmujacych sie modemami. Ma w ofercie stotunkowo
>niewiele linii modemow. A kupe kasy na badania i trzymanie
>odpowiednio wysokiej jakosci. Zaden GVC, Zoom, Twincom, Cardinal, ..

Te firmy nie musza bo kase na badania i nowe
rozwiazania wydaje za nie Rockwell ...

>zeby byle dupek mogl zrobic dowolne g... made by USR - jesli chodzi
>o takie dbanie o renome to jestem za ;)

Ja tez i nie mozna winic Rockwell'a, ze ktos kupujacy
chipset'y nie umie ich poprawnie wykorzystac ...
Czy masz pretensje do Motoroli, ze ktos zrobil na jej
ukladach scalonych serii 14 urzadzenie, ktore zle dziala?

>Poza tym w chwili obecnej to USR wyznacza standardy. Paru mu sie
>przeforsowac nie udalo dzieki cudownej firmie Rockwell (a chociazby

Standardy to wyznacza ITU-T gdzie USR delegowal swoich
konstruktorow ale inne firmy tez sa tam reprezentowane.
Jesli chodzi o V.34 to (nie jestem pewien) ale pierwsze
dzialajace modele do testowania zrobila Motorola.

>Tu bym polemizowal. Bo coz to znaczy lepszy modem? W tej samej
>klasie cenowej? Przeznaczony dla takich samych zastosowan? Nie

Wlasnie zabraklo definicji .. wedlug mnie lepszy modem
to jest taki, ktory w porownywalnych warunkach uzyskuje
wieksza przepustowosc i warunki te nie powinny zbytnio
odbiegac od tzw.: normalnych. Nie uwazam za lepszy modemu,
ktory w srednich warunkach ma nizsza przepustowosc za to
w zlych warunkach trzyma polaczenie np.: na 2400 i nie
zrywa polaczenia.

>Chociazby AT&T... Chipset jako chipset dosc ciekawy, sprawiajacy
>wrazenie nieco bardziej przemyslanego od Rockwella. Wykorzytuja go
>m.in. MultiTechy, niektore Cardinale i Boca. Problem pojawia sie
>gdy linia slabsza. Modem glupieje, zawiesza sie i papa-dobranoc.
>Prawie jak na Rockwellu. Oczywiscie wystarczy mu powiedziec zeby

Uzywalem ACTIVE V.32bis i teraz V.34 i nawet na bardzo slabej
linii takie przypadki nie mialy miejsca. Fallback/forward
dziala bez zastrzezen czego dowodem sa wysokie przepustowosci
uzyskiwane tymi modemami przy polaczeniach z Courier'em i SUPRA.

>poczatku zmodyfikowac. Chociazby automatycznie rozlaczanie modemow
>po nieudanych 12 probach przeslania bloku po sprawdzeniu linii i
>zmodyfikowaniu predkosci. A wystarczy jeden rejestr zmodyfikowac
>zeby modem trzymal linie prawie jak USR... Chociazby ustawienia

U mnie jest po 10 i nie uwazam za celowe trzymanie sie kiepskiej
linii jak pijany plotu skoro za nastepnym razem mozna miec polaczenie
znacznie lepszej jakosci.

>Motorole za 650zl z VAT? A to ciekawe... Pewnie jakas na Rockwellu

Kwota podana byla w tytule listu ...
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:stach_at_amk.rmnet.it 22-24 CET
Fax: UNIPROJEKT Warszawa 48-22-673-11-67

`[1;31;46mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive